قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای دانشگاه لرستان گفت : توسعه کیفی رشته های تحصیلی و مأموریت گرا شدن آنها از اولویتهای وزارت علوم است

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر عبدالرضا باقری، در جلسه شورای دانشگاه لرستان که ظهر روز چهارشنبه 30 خردادماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد اظهار داشت:«دانشگاهها در استان‌ها باید نقش مهمی در رفع مشکلات آنها استان داشته باشند و راه‌حلهای علمی کاربردی ارائه کنند».

دکتر باقری تصریح کرد:«گسترش و توسعه کیفی رشته‌های تحصیلی مهم‌تر از گسترش کمی است و ارتقاء کیفی رشته‌های تحصیلی از اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است».

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه دانشگاههای کشور تشریح کرد:«آیین‌نامه‌های ارتقاء در جهت حمایت از کارآفرینی و تجاری‌سازی و تقویت مقالات با کیفیت‌تر اصلاح شده‌اند که یک گام مهم در راستای کیفی‌سازی است».

دکتر عبدالرضا باقری بیان کرد:«هر استانی مشکلات و معضلات خاص خودش را دارد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید بتوانند متناسب با مشکلات منطقه‌ای و استانی، راه‌حل ارائه نمایند و در این زمینه اثرگذار باشند».

دکتر باقری افزود:«هر دانشگاهی در هر استانی متناسب با نیازها، مشکلات و پتانسیلهای آن استان، باید مدل خاص دانشگاهی خودش را برای نقش آفرینی هرچه بیشتر در رفع مشکلات آن داشته باشد تا ارتباط بین دانشگاه و جامعه، بیش از پیش، تقویت شود».
رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز در این جلسه گفت:«دانشگاه نسل سوم دانشگاه مهارت‌آفرین و کارآفرین است».

دکتر عزیزی توضیح داد:«در دانشگاه لرستان اقدامات خوبی برای تحقق دانشگاه نسل سوم صورت گرفته است از جمله اینکه مجوز برخی رشته‌های تحصیلی جدید در این دانشگاه همچون باستان‌شناسی، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی محیط زیست و جغرافیا و برنامه ریزی گرایش گردشگری در تناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان اخذ شده است».

وی اظهار داشت:«شورای دانشگاه یک شورای مهم در راستای ارائه خرد جمعی و اتخاذ تصمیمات بهتر است».

در این جلسه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز اظهار داشت:«باید به بحث شرکت‌های دانش‌بنیان توجه بیشتری شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی تشریح کرد:«بخش مهم تحقق شعار سال که تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است آن است که دانشگاهیان در جهت ارتقاء کیفیت کالای ایرانی، ایده‌پردازی کنند و طرح‌هایی برای ارتقاء کیفیت کالای ایرانی ارائه نمایند».

اعضای حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =