باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا، ایران را به تلاش برای مداخله در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور متهم کرد.

به نقل از ای بی سی نیوز، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد روسیه تنها یکی از چهار کشوری است که احتمالاً در تلاش هستند در انتخابات میان دوره ای 2018 کنگره آمریکا مداخله کنند.

این مقام آمریکایی مدعی شد کشورش علاوه بر نگرانی درباره مداخله روسیه در انتخابات مذکور، نگران مداخله احتمالی چین، کره شمالی و ایران در این انتخابات است.

مداخله احتمالی 4 کشور در انتخابات کنگره
بولتون صبح یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با‌ ای بی سی نیوز گفت: «من می‌توانم به طور قطع بگویم که در زمینه امنیت ملی نگرانی از مداخله ایران، کره شمالی و چین [در انتخابات میان دوره ای] مطرح است و ما در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از آن هستیم. در نتیجه مسئله مربوط به این چهار کشور [روسیه، چین، ایران و کره شمالی] است».

مجری شبکه‌ ای بی سی نیوز از بولتون پرسید: «آیا در گذشته شما به موردی در این خصوص برخورده اید؟ به ویژه درباره چین؟»

بولتون در پاسخ گفت: «من نمی‌خواهم درباره چیز‌هایی که دیده ام یا ندیده ام بحث کنم. اما به شما می‌گویم با توجه به انتخابات ۲۰۱۸، آن‌ها چهار کشوری هستند که ما بیشترین نگرانی را در خصوصشان داریم».

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در یک پیام توییتری نوشت بازرسان باید دامنه کشور‌هایی که ممکن است در انتخابات آمریکا مداخله کنند را افزایش دهند و از روسیه فراتر بروند. او در این پیام نوشت: «تمام احمق‌هایی که فقط بر روسیه تمرکز کرده اند باید جهت‌های دیگر از جمله چین را هم بررسی کنند».

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 1
    اگر بتوانیم دخالت کنیم خوبه که افسار ترامپ کشیده بشه