تخصیص ۵ میلیارد ریال اعتبار به شرکت آب و فاضلاب روستایی

معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: امسال ۵ میلیارد ریال اعتبار نقدی به این شرکت تخصیص یافته و مابقی اعتبارات بصورت اوراق خزانه با زمان پرداخت ۲ ساله است.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، نقی رستمی افزود: در سال گذشته ۱۱۵ میلیارد ریال حقوق به کارکنان این شرکت پرداخت شد ولی درآمد حاصل از فروش آب در این شرکت ۴۰ میلیارد ریال بود.

وی علت اصلی مشکل پرداخت حقوق ۵۲۰ آبدار در مناطق مختلف استان را کمبود درآمد و اعتبارات تخصیص یافته از محل های اعتباری مختلف به این شرکت در سال گذشته و نیمه اول امسال در کنار کاهش درآمد شرکت ناشی از پایین بودن آب بهای مصرفی روستایی ذکر کرد.

رستمی اظهار داشت: بودجه سالانه برای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ۲۸۰ میلیارد ریال از سوی تهران پیش بینی و تنظیم شده و این بودجه با توجه به پایین بودن سطح درآمد شرکت حاصل از فروش آب در هیچ شرایطی محقق و عملیاتی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید آب با هزینه بالا و فروش آن به بهای پایین به مشترکین موجب زیان ده شدن شرکت آب و فاضلاب روستایی در سال های اخیر شده ، گفت: هزینه تولید هر متر مکعب آب شرب روستایی برای شرکت ۱۷ هزار ریال بوده و این در حالی است که فروش آب به مصرف کنندگان روستایی ۱۲۰ تا ۳۰۰ ریال به ازای هر متر مکعب مصرف آب است.

معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بیان کرد: بدلیل پایین بودن مصرف آب در روستاهای استان بویژه شهرستان های خلخال و کوثر در جنوب استان بدلیل استفاده از سایر منابع آبی در دسترس ، درآمد حاصل از فروش آب نمی تواند منبع درآمدی مطمئنی برای پرداخت حقوق آبداران شرکت باشد.

رستمی علت طولانی شدن زمان اجرای طرح های آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان را پایین بودن سطح اعتبارات تخصیص یافته به این شرکت در سال جاری ذکر کرد و گفت: امسال ۵ میلیارد ریال اعتبار نقدی به این شرکت تخصیص یافته و مابقی اعتبارات بصورت اوراق خزانه با زمان پرداخت ۲ ساله است.

وی افزود: همین امر موجب شده تا قراردادهای مناقصه واگذاری طرح های عمرانی این شرکت به پیمانکاران سه بار تکرار و در نتیجه مورد استقبال ضعیف پیمانکاران متقاضی این این طرح ها شود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: این شرکت زیان ده شده و قادر به پرداخت حقوق آبداران تحت پوشش نیست.

آب و فاضلاب روستایی

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مسئول پرداخت حقوق معوقه آبداران این شرکت با استفاده از منابع مالی در دسترس خود هستند.

فریدون بابایی دلیل تاخیر در اجرای طرح های آبفای روستایی و آبرسانی روستاهای این شهرستان را بکارگیری پیمانکاران ناتوان مالی از سوی این شرکت اعلام کرد.

علیرضا خلیلی ، رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال هم از تشکیل ۴۰ پرونده اختلافات کارگری ، کارفرمایی منجر به صلح و سازش در۶ ماه اول امسال خبر داد.

وی گفت: در این مدت هیات تشخیص برای ۱۵۲ پرونده شکایت کارگری نیز رسیدگی کرده و نتیجه آن صدور احکام مقتضی و پرداخت حقوق ، عیدی ، سنوات و حق بیمه معوقه کارگران از سوی کارفرمایان شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =