ایرنا نوشت؛ مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: از مجموع سه هزارو 939 نفر از کسانی که برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی این استان نام نویسی کرده بودند سه هزارو 651 نفر در هیات های اجرایی و نظارت تائید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرآنلاین، سید اسماعیل موسوی روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: از مجموع سه هزارو 939نفر ثبت نام شده تعداد 76 نفر انصراف، 96نفر در هیات اجرایی رد صلاحیت و60 نفر نیز توسط هیات های نظارت رد صلاحیت شدند.

وی یادآورشد:در مجموع یکهزار و 181 داوطلب برای عضویت در شوراهای اسلامی 37 شهراستان بوشهر ثبت نام کردند که از این شمار 35نفر انصراف و 40 نفر نیز در هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند و یکهزار و 106نفر تائید صلاحیت شدند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر تصریح کرد:از یکهزارو 106 نفر باقیمانده نیز 41 نفر در هیات های نظارت رد صلاحیت شدند و نامه تائید صلاحیت نهایی یکهزار و 65نفر توسط فرمانداری ها تحویل داده شد.

موسوی گفت: از مجموع 2هزار و 758نفر ثبت نام شده برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای استان بوشهر نیز تعداد 41نفر انصراف و 56نفر در هیاتهای اجرایی رد صلاحیت شدند.

وی افزود: از این شمار صلاحیت 19نفر در هیات نظارت رد شد و 2هزار و 586داوطلبی که صلاحیت آنها مورد تائید هیات اجرایی و نظارت بود نامه تائید صلاحیت آنها به وسیله بخشداران تحویل آنها شد.

این مقام مسئول یادآورشد:براین اساس در هیاتهای اجرایی استان بوشهر صلاحیت بیش از 97.5درصد از داوطلبان عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تائید شد و در هیاتهای نظارت نیز 1.6درصد از کسانی که در هیاتهای اجرایی صلاحیت آنها تائید شده بود رد شد.

موسوی افزود: داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیاتهای اجرایی و نظارت رد شده می توانند براساس ماده 50 قانون انتخابات در مدت چهار روز شکایت خود را به ترتیب داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها به هیات نظارت شهرستان و داوطلبان شورای اسلامی شهرها نیز به هیات نظارت استان تسلیم کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر اضافه کرد: در این مرحله هیاتهای نظارت موظف هستند در مدت 10 روز از تاریخ دریافت شکایت به آنها رسیدگی و نتیجه را به هیات اجرایی بخشها و شهرستانها اعلام کنند.

موسوی گفت:داوطلبان می توانند با استفاده از حق قانونی و با مراجعه به هیاتهای نظارت رسیدگی به صلاحیت خود را پیگیری و فرمانداری ها و بخشداری ها نیز پس از دریافت شکایت ها آنها را به هیاتهای نظارت تحویل می دهند.

این مقام مسوول ادامه داد: میزان مشارکت داوطلبان زن نسبت به دوره چهارم شورای اسلامی در استان بوشهر 64درصد و مردان نیز 14و 2دهم درصد رشد نشان می دهد.

وی بااشاره به اینکه مشارکت داوطلبان در مجموع نسبت به دوره قبل 17.3درصد رشد داشته است گفت: از نظر ترکیب تحصیلات نیز مقطع لیسانس با 32.9درصد بیشترین و دکتری و حوزی نیز که در مجموع 27 نفر هستند هفت صدم درصد را از مجموع داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان بوشهر به خود اختصاص داده اند.

موسوی افزود: به لحاظ ترکیب سنی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی استان بوشهر گروه سنی 30تا 35 سال با 21.5درصد بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسوول یادآورشد: از نظر شمار داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهرها، شهربوشهر با 204 داوطلب بیشترین و شهر ریز با 13 نفر کمترین شمار داوطلب را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: از مجموع 37 شهر استان بوشهر تعداد سه شهر برازجان ، کنگان و گناوه با هفت نفر عضو ، بوشهر با 9 نفر و مابقی شهرها نیز پنج عضو دارند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر تصریح کرد: از نظر شهرستانی نیز بیشترین شمار شرکت کننده داوطلب برای عضویت در شهرها مربوط به شهرستان بوشهر با 292نفر و عسلویه با 47 نفر کمترین شمار داوطلبان را به خود اختصاص داده اند.
موسوی گفت: بالاترین داوطلبان نام نویسی شده عضویت در شوراهای اسلامی مربوط به بخش دلوار با 246 نفر و کمترین نیز بخش مرکزی دیر با 39 نفر است.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز دوشنبه 30 اسفندماه سال 1395 در سراسر کشور آغاز و تا یکشنبه ششم فروردین 1396 به پایان رسید.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =