۷ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۷

جمشید انصاری، معاون رییس جمهوری می گوید:«متوسط حقوق ماهانه کارکنان دولت در حدود 2 میلیون و 940 هزار تومان است »

زهرا علی اکبری - معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه دولت دو میلیون و 330 هزار کارمند اعم از رسمی ، پیمانی و قرارداری دارد، متوسط حقوق ماهانه کارکنان دولت را 2 میلیون و 940 هزار تومان اعلام کرد.

جمشید انصاری در پاسخ به این پرسش که آیا انتقاد مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خصوص نبود شفافیت در حوزه پرداخت حقوق کارکنان دولتی را قبول دارید ؟ گفت:« در لایحه بودجه فصل جبران خدمات کارکنان دولت به طور مشخص میزان اعتبارات پیش بینی شده برای پرداخت به کارکنان دولت را نشان می دهد و هیچ ابهامی در این مورد وجود ندارد.»

 معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مبهم بودن فصل پرداخت حقوق کارکنان در لایحه بودجه نادرست است، گفت:« آنچه به عنوان حقوق و مزایای کارکنان دولت در بودجه پیش بینی می شود شامل حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر ( یا همان جبران خدمات کارکنان دولت ) و کسور بازنشستگی ( سهم کارفرما ) است و هزینه های خرید خدمات از بیرون را شامل نمی شود.»

وی تاکید کرد:« ممکن است شرکتی قراردادی با یک سازمان ببندد که به عنوان مثال کارهای تایپی یا خدمات دیگر را برای آن سازمان انجام دهد، پرداخت به آن شرکت ربطی به کارکنان دولت ندارد.»

 او در توضیح این مطلب افزود:«کارکنان آن شرکت در قبال کاری که انجام می دهند، حقوق خود را از شرکت خدماتی دریافت می کنند و جزء کارکنان دولت به حساب نمی آیند ، چرا که این افراد نیروی انسانی دولت نیستند و نیروی انسانی شرکت طرف قرارداد محسوب می شوند.»  

لازم به ذکر است مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی تاکید کرده است:« يکي از نقايص مهم بودجه هاي سنواتي اين است که به اصلي ترين سوالات نظیر اينکه دولت سالیانه چه میزان اعتبار بابت حقوق و مزاياي کارکنان تخصیص مي دهد يا هزينه مي کند، پاسخ دقیقي نمي دهد وعملا بودجه هاي سنواتي فاقد اين شفافیت است که چه میزان از اعتبارات هزينه اي (جاري) براي اين امر تخصیص مي يابد. به صورت کلي مي توان گفت که فصل جبران خدمات و رفاه اجتماعي مربوط به پرداخت حقوق و مزاياي کارکنان و بازنشستگان است. به علاوه بخشي از اعتبارات فصل خريد کالا و خدمات نیز به پرداخت حقوق کارمندان تعلق مي گیرد. سرجمع اعتبار اين سه سرفصل در سال 1397 به نسبت سال 1396 حدود 15 درصد رشد داشته است.»

بنزین و اشتغال

انصاری در پاسخ به این سئوال که آیا از اعتباری که از محل افزایش قیمت بنزین به دست می آید؟ برنامه ای برای اشتغالزایی در دولت نیز پیش بینی شده است ، گفت:«برای استخدام در دولت سهمی از این محل پیش بینی نشده و استخدام در دولت از محل بودجه عمومی انجام می شود.»

انصاری در خصوص نحوه هزینه منابع پیش بینی شده برای اشتغال جدید در لایحه بودجه نیز گفت:« مکانیزم اصلی این است که بر اساس برآورد انجام شده دولت از محل افزایش قیمت حامل های انرژی 17 هزار میلیارد تومان درآمد جدید به دست بیاورد و مقرر است معادل همین مبلغ نیز از منابع صندوق توسعه ملی تامین شود که می شود 34 هزار میلیارد تومان.همزمان 34 هزار میلیارد تومان نیز از سوی سیستم بانکی تامین می شود و در نتیجه اعتباری 68 هزار میلیارد تومانی به دست می آید که با کارمزد کم صرف ایجاد اشتغال جدید خواهد شد.»

انصاری ادامه داد:« این تسهیلات با کارمزد 9 تا 10 درصد در اختیار کسانی که امکان انجام فعالیت های اقتصادی  اشتغالزا دارند، قرار خواهد گرفت.البته اولویت هایی مشخص شده است، به عنوان مثال پیش بینی شده در بخش کشاورزی این اعتبار عمدتا صرف ایجاد گلخانه شود و یا در بخش صنعت نیز تسهیلات برای تولیدات صادراتی و فعالیت هایی که اشتغالزایی بیشتر دارند و نیز فعالیت های دانش بنیان و فناوری اطلاعات و مشابه آنها اختصاص یابد.»

به گفته انصاری توان اقتصاد ایران ایجاد 600 تا 650 هزار فرصت شغلی در سال را داراست و دولت برای افزایش این ظرفیت و به منظور تامین فرصت های شغلی برای بیش از 900 هزار نفر در سال ، این طرح را ارائه کرده و در نظر دارد از این محل بین 250 تا 280 هزار فرصت شغلی جدید ، بیش از توان اقتصادی کشور ایجاد شود .

موانع تاریخی کوچک سازی دولت

معاون رییس جمهور در پاسخ به این سئوال که دولت یازدهم و دوازدهم با چه مشکلاتی برای کاهش تعداد کارکنان خود روبرو است؟ گفت:«برای کاهش نیروی انسانی با دو مشکل تاریخی و مقطعی ( یعنی مشکلاتی که در شرایط فعلی وجود دارد ) روبرو هستیم مشکل کنونی ما این است که وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری کشور طبیعی نیست،در شرایط کنونی کشور حدود 3 میلیون و 100 هزار نفر بیکار دارد و اگر قرار باشد بدنه دولت کوچک شود، این جمعیت نیز به بیکاران افزوده می شوند و در نتیجه وضعیت بدتر خواهد شد.»

او ادامه داد:«چه بسا مجبور شویم بیش از حقوقی که به این افراد پرداخت می کنیم برای اشتغالزایی آنها خارج از دولت هزینه کنیم.»

او به موانع تاریخی کوچک سازی بدنه دولت نیز اشاره کرد و تصریح کرد:«گرایش عمومی در ایران به سمت اشتغال در دولت و کارمند دولت شدن است ؛ در کشور ما به نوعی اکثریت مایل هستند وارد بدنه دولت شوند . حتی خانواده های افرادی که خود کارآفرین بوده و تعداد قابل توجهی کارگر دارند بی علاقه به استخدام در دولت نیستند.»

انصاری اضافه کرد:«در کنار این گرایش عمومی نگاه دستگاه ها نیز نگاه بخشی است و بیشتر دنبال حل مشکلات بخشی خود هستند تا توجه به مسائل و مصالح ملی ! و هریک از وزارتخانه ها بیشتر دنبال حل مسائل و تامین کمبود نیروی انسانی خود هستند و این روند کوچک سازی را کند می کند.»

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    89 4
    خدا وکیلی حکم من یک میلیون و سیصد هزار تومن هست
    • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      40 37
      توی شهر های بزرگ و پر هزینه دومیلیون نهصد هم بیشتر میگیرن با احتساب سایر مزایا
    • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      91 17
      همینجا جا داره تشکر کنم از اکثر کارمندان زحمتکش دولت که در ادارات و سازمان های دولتی با حداقل دستمزد و حداکثر باددهی مشغول خدمت به جامعه و آحاد ملت هستن. خیلی هاشون به عشق راه انداختن کار مردم به صورت داوطلب و بدون چشمداشتی تا دوارده شب مشغول خدمت هستن. یعنی مورد میشناسم کارمند رسمی دولت روزی نیم ساعت هم کار نمیکنه ماهی شش تا هفت تومن هم میگیره تازه شاکیه
    • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      14 10
      جناب روحانی تو یک سخنرانی اگر اشتباه نکنم در همایش معلمانی چیزی بود که پاسخ شما را داد گویا دقت نکردید, " اگر دوست ندارید این وضع را بروید کسی اصرار نکرده که بمانید"
    • حمید A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      20 2
      یه زمانی بود که هرکسی حاضر نبود برای دولت کار کنه چون بازار کار انقدر خوب بود که التماس کارگر و کارمند میکردند الان انقدر فاجعه هستش که با پارتی باید استخدام دولت بشی
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    68 25
    من با فوق لیسانس حکم 2.8 دارم چقدرش دستم و بگیره بعد از مالیات و بیمه و صندوق بازنشستگی و غیره حدا عالمه چقدر دروغ می گید اگه اینجوره بیشتره کارمندا زیر خط فقر هستند اگه خودتون زیادتر می گیرند الله اعلم خجالت بکشید کارمند وزارت بهداشت هستیم و از طرح تحول هم غیر از افزایش کار و بی پولی هیچی عایدمون نشد
    • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      58 16
      اینم بگو چقدر اضافه کاری برات رد میشه و چه مزایایی طی سال داری دوست عزیز. شما هم اینارو نداشته باشی کم نیستن کارمنهای بدون بهره وری دولتی که اینارو هم دارن. رسمی ها که دیگه جای خود دارن.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    72 5
    آقای انصاری این دومیلیون ونهصدوچهل هزار تومان رو ازکجا درآوردید
    • مهدي A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      57 3
      ايشون درست گفتن ، وقتي كارمندان بعضي ادارات خاص و مسئولين و از ما بهتران حقوقي معادل تا 10 برابر ساير كارمندان ادارات مي گيرن ، بايد هم ميانگين اون بشه 2 ميليون و نهصد.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      42 3
      با حقوق خودشون میانگین گرفته. همینجوری حقوق میدن که همه تشنه خدمتن.
  • داريوش A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    20 2
    هجدهم اسفند سال 1395 هيأت محترم دولت يكي از مواد معلق قانون برنامه پنجم توسعه را در روزهاي قبل از اتمام آن تصويب و با امضاي جناب آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهور ابلاغ كرد كه متن آن چنين است: هيئت وزيران در جلسه 18/12/1395 به پيشنهاد شماره 1040426 مورخ 27/11/1395 سازمان اداري و استخدامي كشور و به استناد بند الف ماده 50 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران – مصوب 1389 – تصويب كرد: سقف حداكثر امتيازات مواد65،66،68 و 71 قانون مديريت خدمات كشوري پنجاه درصد افزايش مي‌يابد......اين قانون ابلاغ شده متأسفانه هنوز به اجرا درنيامده...اينو چي ميگي جناب انصاري؟؟؟؟؟ اينم ميگي نبوده؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    67 7
    ماکه بیست وهشت سال قراردادی کار میکنیم یک میلیون وهفتصد دستمون رومیگیره اون هم نصف بیشترش میره قصد بانک نصف دیگه هم باشهریه مدرسه بچه هاتمام میشه
    • اهل منطق US ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      39 12
      با عرض معذرت قسط بانک درسته
    • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      30 2
      اشکال نداره خداوند عمر با عزت بهتون بده تا کار کنید و یه عده دیگه پشت میز مدیریت بخورن
  • سامان A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    43 9
    همچین چیزی صحت نداره.حقوق پدر من 1 میلیون 400.هست.لطفا در اطلاع رسانی به مردم درست عمل کنید.
    • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      35 5
      کارمندهای دولت که اومدین میگین 1تومن میگیرید و یک و پانصد میگیرید . لطف کنید مجموع دریافتی سالانتون شامل اضافه کاری که برای پوشش حقوقتون میدن و کارانه و اینا رو به ماه تقسیم کنید و اون رقم رو اعلام کنید. عمرا کمتر از این رقم اعلامی بشه . حداقل توی شهرهای بزرگ اینطوری که البته هزینه زندگی در همین شهرهای بزرگ بیشتر از این رقم هاست
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    29 2
    مزایا و وامها رو هم بهش اضافه کن
    • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      9 2
      دقیقا . حالا نه همه جا اما اکثر جاها شامل این فرمایش شما میشه که رقم بیشتر از این هم میشه
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    28 3
    کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟/ من با 14 سال سابقه کار و مدرک کارشناسی ارشد حقوقم یک میلیون هشتصداست کاررررررررررررمند دولتم البته نه رسمی
    • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      13 2
      خوب دوست عزیز چرا زیر سئوال می بری آمار رو . خودت می ی رسمی نیستی . این آدم هم درباره رسمی ها گفته . موضوع این نیست که بگی داری دروغ میگی . بابا طرف داره راست میگه . موضوع یانه گه بگی چرا بقیه مثل این ها نمی گیرند
  • زیبا IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    18 5
    آمار که میگن مربوط به سال 1470 باید باشه وگرنه سال 1397 از این خبرا نیست
    • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      4 1
      دروغ بسه ، همین خبر هم هست
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    27 3
    من با 17 سال سابقه با مدرك دكترا در يكي از سازمانهاي وابسته به وزارت صنعت و معدن حكم حقوقيم دو ميليون و پانصد است با اضافه كار و رفاهيات كه پرداختش كاملا وابسته به عوامل مختلف دارد و كلا دلبخواهي است و جزو حقوق ثابت نيست حقوقم به سه ميليون پانصد مي رسد . يعني نزديك به بشترين حقوقي كه يك كارشناس غير نور چشمي با بيشترين رده تحصيلي و سابقه بالا مي تواند بگيرد بعد متوسط دو ميليون و نهصد تومان است. مزاح مي فرماييد؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    35 9
    یک زمانی به طرف می گفتند نون خور دولت . میگفتن این چیزی نداره . کار آزاد سود داشت . کار خصوصی اما امروز واقعا کدوم کار آزاد و کدوم کار خصوصی می تونه بی زحمت بهت 3 میلیون بده . صبح یمرن سر کار تا ساعت سه ، یک ساعت بینش برای نماز و ناهار جیم میشن . تازه صبح هم می بینیم که تا ساعت ده دارند صبحانه می خورند . این هم حقوقشونه . خوش به حالشون والا
    • بهار A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      30 4
      توش خودمونو کشته بیرونش مردمو
    • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      10 2
      اگر بگین این شرایط بد است واقعا ناشکر هستید
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    27 3
    این حقوق خودش مانعی برای خصوصی سازی در ایران است . وقتی طرف می بینه دولت کار کنه راحت و اسوده است، امنیت داره و تازه بیمه اش هم تامینش می کنه چرا باید بره بخش خصوصی ؟ چرا باید حمایت کنه از این بخش ؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    30 5
    خوش به حال دولتی ها
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    16 1
    آقای انصاری واقعا فکر می کنید چرا دیگر نیروهای کار حقوق به این اندازه ندارند . تازه ذکر کنم که همین دستمزد هم کافی نیست . اگر طرف دو تا بچه داشته باشه هشتش گرو نه میشه
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    20 3
    ای بابا . خوش به حال این دولتی ها
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    41 5
    ما که بیست ساله کار می کنیم ، هنوز دو و پانصد می گیریم در نتیه مجبوریم کار دوم داشته باشیم . از زندگی هیچی نفهمیدیم جز کار . استراحت رو هم گذاشتیم برای توی قبر . این از دنیای ما
    • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      13 2
      هموطن دل ما رو آتش زدی با این کامنت
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    30 4
    دولتی ها قدر شرایط خودتون را بدونید . مردمی که رد بخش خصوصی کار می کنند نه حقوق دارند، نه امنیت و نه بیمه
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    39 0
    در یک شرکت خصوصی کار می کنم و بیشتر از چهار ماه است حقوق نگرفتم . دیروز پرسیدیم از حقوق چه بخر گفتند هیچی . با اعتماد به نفس هم گفتند . واقعا این اقتصاده . گل بگیرین درش رو . والا ما هر روز گریه می کنیم . تازه به مدرک مهندسی . در پایتخت
    • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      7 1
      داغونم کردی ...
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    16 4
    کاش آقای انصاری می گفت که این ها سر موقع هم حقوق می گیرند و دو قورت و نیمش باقیه
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    31 0
    برخی کارگران بدبخت 15 ماهه حقوق نگرفتند . به داد ما برسید
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    28 0
    متاسفانه بخش خصوصی حقوق کم می گیره ، اون هم نامنظم . بعد میگن چرا خصوصی سازی شکست خورد . به درک که شکست خورد
    • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      11 0
      بیچاره کارکنان بخش خصوصی
  • ایمان A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    20 1
    درست می گویند وقتی دریافتی یک کارمند1,5را با دریافتی مدیران15تومن جمع کنی ومیانگین بگیری می شود 8,5 .
  • پیام 7 A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    14 6
    دروغ گفتن دیکه بسه.ما حقوقمون 1700 بیش نیست
    • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      12 2
      شما رسمی هستی ؟
    • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      9 2
      مطمئن باشید رسمی نیستند والا رسمی ها همه خوب حقوق می گیرن
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    40 9
    هر کسی وارد دولت شد خوشبخت شده و سعادت دنیا رو برای خودش خرید . والا . کار که نمی کنن و پول مفت هم می خورن
    • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      8 26
      دوست عزیز با ماهی دومیلیون و نهصد توی کلانشهرها بخصوص تهران سعادت دنیا پیشکش خرج خونه ی خودتم درنمیاری با این هزینه های سرسام آور
    • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      3 0
      این وضعیت در قیاس خوبه ، کارگران خیلی کنار از این می گیرند
    • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      3 0
      کدوم قسمت دولت؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    13 0
    آقای انصاری متوسط حقوق مدیران چقدر است ؟ شما خودت چقدر می گیری؟
    • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      5 1
      لطفا سئوالات بیخود نپرسید
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    11 1
    عزیزم ما همون اصل حقوق رو هم نگرفتیم یعنی همون 1میلیون رو هم ندادن
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    15 9
    خیلی از این بازنشسته های دولتی حقوق کمتر از 5 تومان نمی گیرند اون وقت جون کارگر باید یک میلیون بگیره
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    9 1
    آهان پس با این متوسط حقوق به نظرشون بنزین ارزونه . بابا از این اتاق های شیشه ای تون بیرون بیایید
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    15 3
    متوسط حقوق وزرا را بفرمایید
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      6 0
      این طفلکی ها حتما ماهی یک میلیون می گیرند
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    8 1
    این بود زندگی ؟
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      0 0
      اره بابا ، دعا کن همین باشه
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    11 1
    ما که از زندگیمون جز کار چیزی نفهمیدیم
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    13 0
    ای کاش عدالتی عدالتی عدالتی در کار بود
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      5 0
      لطفا توقع بیهوده نداشته باشید ، وگرنه خبرآنلاین سانسور می کنه ها
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    10 1
    ما که مردیم و روی رفاه را ندیدیم . شما دیدید سلام ما را برسانید
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      6 0
      ما هم ندیدیم ، باید نامه بدیم خارجی ها بهش سلام برسونن
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    12 0
    خوشا کار کردن و حقوق مکفی گرفتن
    • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      4 0
      واقعا خوشا
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    13 0
    خداوند به کارگران هم رحمی عنیات فرماید
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      1 6
      عنایت درست است
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    11 2
    ما منتظریم که حقوق ها اصلاح شود
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    17 1
    دولت باید جای نخبگان باشه نه جای بیسوادها . چرا وارونه کار می کند؟
  • معلم بازنشسته A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    13 4
    لطف کنید سری هم به فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی لیسانس بزنید تا ملاحظه کنید چقدر از 2 میلیون کمتر است.این آمار واقعی نیستند.
    • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      14 3
      فرهنگی ها اتفاقا وضعشان خوبه نسبت به بقیه ، سه ماه تعطیل ، ۱۵ روز عید تعطیل، به جای هشت ساعت کار شش ساعت، هر روز هفته هم که نمی رفتید سر کار ، تازه دندون بچه مردم رو هم می شکنید و روحشون رو خراش میدین ، شاید شما این طور نباشید اما منصفانه نگاهی به عملکرد همکارانتان بکنید
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    10 6
    کشتیرانی با 29 سال سابقه کارشناس 2800000
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    35 11
    من کارمند بانک دولتی با 25 سال سابقه و مدرک کارشناسی ارشد هستم. میانگین حقوق و مزایای ماهانه من همرام با وام ها به 9 الی 10 میلیون تومان در ماه بالغ میشود و در اتاقی که کار می کنم از همه همکارها کمتر میگیرم. راستش رو گفتم تا بدانید
    • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      11 0
      خوش به‌حالتون
    • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
      10 0
      زنده باد ، احسنت به این شفافیت
  • بی نام BE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    5 2
    کجای دنیا این طوری امار کیلو خرواری می دن؟ حقوق بستگی به فاکتورهای زیادی داره که باید یا کامل همراه با جداول توضیح داده شود یا با فرض مدارک تحصیلی در مقاطع خاصی و با سابقه کاری مشخصی با یا بدون مزایای جانبی دریافتنی .برخی عادت کرده اند به هر دمبیلی کار کردن و گزارش دادن بیخود نیست اوضاع مملکت ما اینطوریه...
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    14 5
    کاش منم پارتی داشتم کار دولتی گیر میاوردم . تعطیلی ها که برقراره روز های جمعه تا لنگ ظهر خوابند اضافه کار و ماموریتشون به جاست تو اداره هم که پشت میز نشستند آخرین اخبار و جوک های روز رو با هم میخونند و میخندند صبحونه هم که اوجب واجبات ساعت ۳ یا ۴ هم میان خونه نهار خواب و غروب هم که دور دور میکنند . به خدا اینا عشق و حال میکنند.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    12 1
    من با چهار سال تجربه کاری، فوق لیسانس توی یک شرکت خصوصی دارم ماهی 1100000 میگیرم. اگرم بگیم حقوقمون کمه میگن دوس ندارین میتونین برین. استدعا دارم مسئولین فکری کارب کنن شایسته سالاری ایجاد بشه و بساط پارتی بازی برچیده بشه.
  • نصرتی A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    14 1
    کارمندان دولت که اکثرشون فک وفامیلها و اشنایان هستند مردم عادی را که استخدام نمی کنند.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    4 5
    محیط بانان و معلمان هم کارمند دولت هستند. معلمها اصلاً اضافه کاری ندارند. وام خاصی هم ندارند.
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    8 1
    من کارگرم ماهی 1/080/000 تومان میگیریم انصافه؟؟؟؟تازه 300هزار تومن هم برا اجاره یه واحد 40 متری میدیم 250هزارتومان هم اقساط دارم می مونه 580/000 تومان با این میشه زندگی کرد؟؟؟البته زندگی هم نمیشه گفت،زنده مانی به نظر خوب تره
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    3 13
    کارمند ارشاد اسلامی یک میلیون و دویست هزار تومان میگیرم حالا خدارو شکر می خواهند یارانه را هم فطع کنند.
  • جلال IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    8 3
    مردم هنوز فكر مي كنند مثل گذشته هستش و هركي تو اداره پشت ميز نشسته كارمند دولت هستش و حقوق ميليوني ميگيره ولي امروزه اكثر پشت ميز نشينايي كه با مردم مستقيم سر و كار دارن قرادادشون پيمانكاري هست يعني حداقل حقوق و پرداخت با تاخير...اون رسميايي كه خودشون اكثرا تو اتاق تك نفره و پشت همين پيمانكارا هستن حقوقاي بالاي 6 تومن مي گيرن....
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    8 0
    من با هیچکدوم اینا کاری ندارم فقط این قراردادیا اول بگن با کدوم آزمون و قانون وارد ادارات و شرکت ها شدن بعدا غر بزنن اصولا قراردادی یعنی ورود فردی بدون آزمون و گزینش و با پارتی و آشنا تا حقوق کمتری به او پرداخت شده مابه التفاوت حقوق رسمی و قراردادی صرف لهو و لعب گردد
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    3 0
    برو از دولت بپرس
  • وحید DE ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    6 10
    دوست من معلمه هفته ای دو روز میره مدرسه بالای چهار تومن میگیره.معلم ها چند سالیه حقوقشون خوب شده
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      7 4
      یلام‌چرا‌دروغ‌میگی من‌خودم‌معلمم‌ماهی‌یک‌‌ملیون‌هفصد‌حقوق‌مگیرم‌ریس‌ادارشم‌اینقد‌نمگیر‌نابغه
  • بی نام GB ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    3 1
    من فوق لیسانس دارم تو بخش خصوصی کار می کنم حقوقم ماهانه سه و هفتصد هست. پسرعموهایم که درس نخوانده اند بسیار بیشتر از این در می آورند. به نظرم حقوق کارمندان دولت اگر این مقدار باشد اصلا مناسب زندگی در شهری مثل تهران نمی باشد وقتی مسکن متری پنج ملیون تومن هست یکم آمار و ارقام با هم نمی خونه. در کل خیلی باید بدبخت باشیم خونه هامون این قیمت باشه متوسط حقوقمون اونقدر... یعنی فقط داریم جمع می کنیم تا بمیریم.
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
    1 2
    من رسمی در وزارت بهداشت و کارشناس با 27 سال سابقه حکمم 3 میلیون و دریافتیم 2.5 هست حالا این عدد از کجا اومده نمی دونم
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    6 0
    زيادتونم هست الكي نناليد ما با مدرك ارشد بيكاريم همشم بايد از هر كس و ناكسي حرف بشنويم مرگ بر باعث و بانيه بدبختياي ما جوونا
  • کارمند A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    5 0
    کار نداشتم میگفتم کارمند دولت بشوم چه شود آزمون دادم بعد دو سال جذب شدم با قانون خدمات کشوری مدرک لیسانس استخدام پیمانی البته ارشد هم دارم اعمال نمیشه بعد ار چهار سال ۱و ۷۰۰ حقوق میگیرم کاش بهروری بالا بود وضع پرداخت ها هم بهتر بود کاش انقدر رونق اقتصادی بود که همه راضی بودند و کارمند شدن هم آرزوی تو خالی خیلی از جوونا نبود