ایسنا نوشت: نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با اشاره به کمبود چشمه‌های سرویس بهداشتی در مناطق زلزله‌زده، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ چشمه دیگر در این مناطق نیاز است.

طیب قدیمی با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما، گفت: در فصل گرما احتمال طغیان بیماری‌های واگیر افزایش می‌یابد و از هم اکنون باید با انجام برخی اقدامات و نیز تاکید بر رعایت بهداشت فردی از بروز و طغیان هر نوع بیماری واگیر در مناطق زلزله‌زده پیشگیری کرد.

وی با اشاره به احصاء تعداد دوش‌های حمام و چشمه‌های سرویس بهداشتی موجود در مناطق زلزله زده گفت: هم اکنون بر اساس فرمولی که در این زمینه وجود دارد و با توجه به آمار جمعیتی منطقه، در زمینه دوش حمام مشکلی نداریم. اما در بحث چشمه‌های سرویس بهداشتی هم اکنون در روستاها ۱۱۰۰ چشمه و در شهرها ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی داریم که به ۲۵۰ چشمه دیگر در روستاها و ۱۵۰ چشمه دیگر در شهرها نیاز است. در همین راستا از نهادهای متولی درخواست داریم هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: علاوه بر تامین چشمه‌های سرویس بهداشتی به ساماندهی فاضلاب سرویس‌ها هم نیاز داریم، زیرا چشمه‌های سرویس بهداشتی اولیه به سرعت نصب شده بودند و کار ساماندهی فاضلاب آنها کامل انجام نشده است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده همچنین بر جمع آوری نخاله‌های ساختمانی تاکید کرد و افزود: وجود این نخاله‌ها احتمال بروز بیماری "سالک" را به دنبال دارد و باید هرچه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی آن اقدام شود.

وی با اشاره به شروع سم‌پاشی در مناطق زلزله‌زده، گفت: امیدواریم با این اقدامات و نیز جمع‌آوری هرچه سریع‌تر نخاله‌ها و ساماندهی فاضلاب، شاهد طغیان هیچ بیماری در منطقه نباشیم.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =