۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
قهر آمازون با حکومت آمریکا

آمازون روابط خود را با لابی‌های تجارت الکترونیک مرتبط با مقامات حکومتی قطع کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، رویترز به نقل از بلومبرگ از قطع رابطه آمازون با لابیست‌های معروفی مانند Akin Gump Strauss Hauer & Feld LLP و Squire Patton Boggs خبر داد و تاکید کرد که این اقدام قبل از توئیت ترامپ علیه آمازون صورت گرفته است.{لینک}

ترامپ در توئیتی نابودگرانه نوشت: آمازون به اندازه کافی مالیات نمی‌دهد، از سرویس پستی آمریکا بیش از آنچه پرداخت می‌کند، خدمات گرفته و خرده‌فروشان آمریکایی را له می‌کند.

اظهارات ترامپ علیه آمازون باعث شد تا ارزش سهام این کمپانی بیش از 53 میلیارد دلار در بازار بورس کاهش یابد{لینک} و حالا تایید شده است که مدیران آمازون یک هفته قبل از توئیت ترامپ روابط خود را با لابیست‌ها در واشنگتن قطع کرده بودند.

بیش از 15 لابی‌گر برای کمپانی‌های تجارت الکترونیک در آمریکا کار کرده و طبق سنت سیاسی در این کشور، روابط کمپانی‌ها با دولت و کنگره را تعریف و تنظیم می‌کنند.

سال گذشته کمپانی‌های تجارت الکترونیک بیش از 15.4 میلیون دلار برای پیش‌برد اهداف خود در کنگره هزینه کردند که این رقم در سال 2016 حدود 12 میلیون دلار بود.

{درعلوم سیاسی لابی‌گری یک حرفه تلقی شده که برای گسترش نفوذ یک دیدگاه در حکومت یا افکار عمومی تلاش می‌کند و به ازای آن پول دریافت می‌کند.}

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =