تسنیم گزارش داد: سرپرست وزارت کار با اشاره به اجرای طرحهای اشتغال روستایی گفت:طرح تکاپو ، طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان و اشتغال روستایی از این موارد است که با اولویت روستاها و مناطق محروم و عاملیت ۴ بانک ۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی مصوب شد.

انوشیروان محسنی بند پی، سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در مراسم افتتاح برخی پروژه‌های سازمان تامین اجتماعی، پتروشیمی جم و سازمان بهزیستی درباره طرح های اشتغالی وزارت کار گفت: وزارت کار تا سال 96 تولی گری اشتغال را عهده دار نبود. اما اکنون وزارتخانه مسئولیت بسیاری از طرح‌های اشتغال را پذیرفته است، طرح تکاپو ، طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان و اشتغال روستایی از این موارد است که با اولویت روستاها و مناطق محروم و عاملیت4 بانک 12 هزار میلیار تومان برای توسعه اشتغال روستایی مصوب شد.

محسنی بندپی با بیان اینکه 18 میلیون شاغل در بخش تعاون وجود دارد افزود: برنامه ریزی های ما این است که سهم بخش تعاون را به 25 درصد ارتقا دهیم.

 جزئیات بسته حمایتی دولت

وی درباره بسته حمایت‌های اجتماعی که در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: این حمایت ها هنوز در مرحله کار فکری و ایده است و بر این اساس دو برنامه تامین کالاهای اساسی از طریق کارت هایی که دست مردم است یا بن کارت های الکترونیک برای کالاهای اساسی از جمله برنج مرغ روغن لبنیات و غیره مطرح است و این ایده مطرح است که در روستاها کالا کارت ارائه نشود بلکه یارانه نقدی اضافه شود. برنامه دوم حمایت مالی از 5 دهک جامعه است که شامل بازنشستگان، حداقل بگیران کارگران و مستمری بگیران خواهد شد.

به گفته سرپرست وزارت کار در زمینه تامین کالای اساسی دو ایده مطرح است، اول اینکه برای 8 دهک جامعه در نظر گرفته شود و ایده دیگر اینکه بوده همه افراد جامعه از آن بهره‌مند شوند. برنامه های این وزارتخانه ایجاد پایگاه اطلاعاتی قوی در کشور برای شناسایی خط فقر و برقراری عدالت اجتماعی است.

محسنی بندپی افزود: شناسایی بنگاه‌های مشکل دارد و حمایت از آنها از منابع صندوق بیمه بیکاری و مواردی دیگر نیز در دستور کار این وزارتخانه است که برنامه های برای استفاده از این ظرفیت‌ها در ادامه تدوین خواهد شد.باید از بنگاه‌های غیر سودده پرهیز کنیم و با پایداری صندوق‌ها زمینه حمایت‌های اجتماعی بازنشستگان، مستمری بگیران و ارتقا بخشیدن به ارائه خدمات سلامت در ابعاد مختلف را فراهم کنیم.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    1 0
    رشوه بصورت قانونی برای بستن تعداد دهان زیادی انسان مظلوم
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 0
    سهم ما از نفت بيشتر از اينهاست