۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸
دستی به سر و روی میراث قجری نی‌ریز

«خبر جنوب» نوشت: رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز از آغاز مرمت چهار اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد و گفت: این آثار تا پایان امسال و با اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان مرمت خواهد شد.

حمیدرضا هادی افزود: مرمت دو خانه قاجاری فاتح و جاوید همچنین حمام تاریخی قطرویه و چهار طاقی دهمورد به زودی آغاز می شود.

وی بر ضرورت مرمت این آثار تاریخی تاکید کرد و افزود:در حال حاضر در شهرستان بنایی نیست که به مرمت اضطرای نیاز داشته باشد اما اولویت با آثار شاخص می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز در ادامه اضافه کرد: در این شهرستان 54 اثر متعلق به دوره های مختلف تاریخی در فهرست ملی به ثبت رسیده بود که چندی قبل هم 17 اثر به این فهرست اضافه شد .

هادی با اشاره به این که در حال حاضر 71 اثر تاریخی شهرستان ملی شدند، افزود: با توجه به تعدد و تنوع، همچنین پراکندگی آثار تاریخی که در شهرستان وجود دارد بیش از 50 اثر دارای ارزش نیز شناسایی شده اند که به زودی در فهرست ملی به ثبت خواهند رسید.

وی همچنین با اشاره به این که از دیگر برنامه ها برای حفاظت از آثار ثبت شده تعیین حریم هاست، افزود: تعیین حریم آثار تاریخی - ثبتی در این شهرستان در اولویت قرار گرفته و در نظر داریم در مرحله اول آثار شاخص و در مرحله بعد آثاری که در معرض تعرض و تخریب قرار دارند هر چه سریع تر تعیین حریم شوند .

به گزارش خبرنگار ما خانه تاریخی جاوید و فاتح متعلق به دوره قاجارهستند، همچنین ساخت حمام تاریخی قطرویه نیز به این دوره برمی‌گردد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =