جهان از پلاستیک پوشیده شده است/هندوراس پر پلاستیک ترین نقطه جهان !

استفاده زیاد از پلاستیک پیامدهای خطرناکی برای انسان دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تحقیقات جدید از تأثیرات طولانی مدت تکه‌های کوچک پلاستیک بر زنجیره غذایی دریایی و متقابلاً تأثیر آن بر سلامت انسان خبر می‌دهند.

آلودگی پلاستیک

به طور کلی حدود چهل درصد از پلاستیک های تولید شده روی زمین برای بسته‌بندی استفاده می‌شود که اغلب ققط یکبار مورد استفاده قرار گرفته و سپس دور انداخته می شوند و تنها کمتر از یک پنجم از این حجم پلاستیک بازیافت می شود.

برای مثال 38 میلیون قطعه زباله پلاستیکی، سواحل جزیره‌ی هندوراس، جزیره ای غیر مسکونی در جنوب  اقیانوس آرام، را اشغال کرده و بررسی برخی دانشمندان نشان می‌دهد که سطح این جزیره از حجمی از پلاستیک پوشیده شده که از هر جای دیگری در کره‌زمین بیشتر است.

آلودگی پلاستیک

تصاویر ثبت شده از جزیره ای در هندوراس: زباله های پلاستیکی که اکثراً از دریای گواتمالا به سمت این جزیره سرازیر شده است. زباله های پلاستیکی از طریق زنجیره ی غذایی وارد بدن حیوانات شده و انسان نیز از این موجودات دریایی تغذیه می کند.
(آزمایش های انجام شده نشان میدهد که 90 درصد از پرندگان دریایی، لاک پشت ها و نهنگ ها از پلاستیک ها تغذیه کرده و برخی از آنها نیز به همین دلیل مرده‌اند. این میزان از پلاستیک تنها در سطح آب دیده نمی شود بلکه غواصی در این منطقه نیز نشان داده که مقادیر زیادی پلاستیک نیز در اعماق دریا ته نشین شده و کف اقیانوس ها را آلوده کرده است.)

 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =