فارس نوشت: کمیته مزد شورای عالی کار امروز برای بررسی جبران کاهش قدرت خرید کارگران تشکیل جلسه داد و مقرر شد پیشنهاد ستاد احیای بن به شورای عالی کار برای تصویب نهایی ارجاع شود.

کمیته مزد شورای عالی کار امروز برای بررسی جبران کاهش قدرت خرید کارگران تشکیل جلسه داد و مقرر شد پیشنهاد ستاد احیای بن به شورای عالی کار برای تصویب نهایی ارجاع شود.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار با اعلام این خبر و اشاره به اینکه نماینده کارفرمایان نیز در جلسه حضور داشت گفت: در نهایت نمایندگان هر سه گروه کارگری کارفرمایی و دولت بر افزایش ۸۰۰ هزار تومانی هزینه‌های زندگی و تورم ۳۱ درصدی در این هزینه‌ها توافق کردند. همچنین کاهش ۵۲ درصدی قدرت خرید کارگران به تایید هر سه گروه رسید.

کارگران چشم انتظار تصمیم شورای عالی کار در خصوص ترمیم مزذ

وی گفت: مقرر شد پیشنهاد احیای ستاد بن به عنوان مصوبه کمیته مزد به شورای عالی کار برای تصویب نهایی ارجاع شود.

وی ادامه داد: گروه‌های کارفرمایی پیشنهاد دادند تا ستاد بن از سوی دولت احیا شود اما گروه‌های کارگری پوشش توأمان تهیه اقلام ضروری خانواده کارگری از سوی دولت و کارفرمایان را مطرح کردند.

وی در عین حال با اشاره به اینکه نماینده وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در نشست به کمیته مزد حضور نداشتند گفت: تعیین تکلیف نهایی احیای ستاد بن در شورای عالی کار انجام خواهد شد.

خدایی همچنین درباره زمان تشکیل جلسه شورای عالی کار گفت وزارت کار زمان برگزاری نشست را مشخص می‌کند اما آن به ما وعده داده اند که جلسه ابتدای هفته آینده برگزار می‌شود.


17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =