۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

قطعا مدیر یک شرکت، به اهمیت توسعه فروش اینترنتی و یا جذب مشتری از طریق اینترنت و وبسایت پی برده است و در این میان نیز قطعا با اصطلاح سئو برخورد داشته است. ولی شاید به صورت کامل اهمیت و یا حتی تعریف سئو را متوجه نشده باشد، در ادامه مفهوم سئو تعریف می‌شود.

اگر بخواهیم سئو را از دید تجاری و اقتصادی تعریف کنیم، شاید بهترین تعریف سئو به این صورت است: سئو عبارت است از یک سرمایه‌گذاری میان مدت برای کسب سود در بلند مدت از طریق بهبود وضعیت سایت در موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت. زمانی که مبلغی برای سئو سرمایه گذاری می‌شود قطعا پس از دوره مورد نظر، وب‌سایت با کلمات کلیدی هدف، در نتایج جستجو‌های انجام شده در موتورهای جستجو به رتبه‌های بهتر و بالاتری خواهد رسید که این امر موجب افزایش بازدید کاربران هدفمند از وب‌سایت و در نتیجه افزایش فروش و سود آوری خواهد شد. بهبود رتبه کلمات کلیدی، افزایش بازدید و افزایش سود در دنیای اینترنت و وبمستری رابطه مستقیم دارند و علت و معلول هم هستند.

در دنیای اینترنت حدود 85% کاربران برای شروع خرید و یا عقد قرارداد از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. همچنین 90% این افراد فقط در صفحه اول، هدف مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و بهتر است بدانید که فقط 6% کاربران به تبلیغات کلیکی گوگل اعتماد می‌کنند! این اعداد نشان دهنده اهمیت قرار گرفتن وب سایت در صفحه اول نتایج گوگل به صورت ارگانیک است.

با این حساب باید به دنبال روش‌هایی برای جذب و نگاه‌داری مشتری در وضعیت رکود بازار بود تا بتوان بقای شرکت را تضمین کرد. در زیر به سه روش جهت استفاده از سئو برای مقابله با رکود اقتصادی اشاره می‌شود:

جذب مشتریان داخلی

رکود بازار، کاهش تعداد خریداران کالا و خدمات را در پی دارد، لذا جذب مشتری جدید به شدت برای شرکت‌ها اهمیت پیدا می‌کند و مدیر باید تلاش کند که همان اندک خریداران را برای برند خود جذب کند.

دقت داشته باشید که روز به روز استفاده کاربران از اینترنت جهت خرید و یافتن خدمات مورد نظر به خصوص توسط گوشی‌های هوشمند بیشتر می‌شود که همین مسئله اهمیت سئو به خصوص برای گوشی‌های هوشمند را دو چندان می‌کند. جالب است بدانید 81% کاربران قبل از خرید، جستجوی آنلاین انجام می‌دهند. در نتیجه شما باید با استفاده از ابزارهای آنالیز سایت، به تحلیل وب سایت خود و رقبا پرداخت و ضعف‌های وب سایت را اعم از واکنشگرا نبودن، سرعت بارگذاری بالا و ... را برطرف کرد تا بتوان حداکثر جذب مشتری را از طریق وب سایت داشت.

جذب مشتریان خارجی

بسیاری از مدیران بر این باور هستند که در صنعت و کار آنها، باید با همان روش‌های قدیمی به جذب مشتری پرداخت ولی بررسی‌های آماری نشان می‌دهد راندمان بسیاری از آن روش‌ها در حال حاضر نزدیک به صفر است و قطعا باید از روش‌های نوین بازاریابی و آن هم از نوع دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد.

شاید اولین و مهمترین گام جهت حضور در بازار بین المللی در حال حاضر داشتن یک وب‌سایت چند زبانه باشد. حتی اگر هنوز وب‌سایت ندارید، می‌توانید با هزینه‌ای اندک، بخش اینترنتی کسب و کار را راه اندازی کرده و با استفاده از قدرت سئو، کسب‌وکار خود را به سایر کشورها نیز معرفی کرد.

در زمان رکود اقتصادی ممکن است که کشورهای همسایه و یا حتی کشورهایی در قاره‌های دیگر، اوضاع اقتصادی خوبی داشته باشند و شما بتوانید خدمات و محصولات خود را به آنها ارائه کنید؛ به خصوص در وضعیت فعلی ارزی که محصولات و خدمات ما برای سایر کشورها بسیار ارزان است!

نگهداری مشتریان قدیمی

بهترین کار در هر زمان و به خصوص در حالت رکود اقتصادی، از دست ندادن مشتریان قدیمی شرکت است. البته شاید عنوان این متن با مسئله سئو بی‌ربط به نظر برسد ولی این چنین نیست. یکی از قسمت‌های مهم سئو در حال حاضر مربوط به تجربه کاربری مناسب در وب‌سایت می‌شود. شاید سئو همه مواردی که برای نگهداشتن مشتری قدیمی لازم است نباشد، اما قطعا بخشی از آن است. مواردی مانند خرید ساده در وب‌سایت، زمان بارگذاری صفحات، زیبایی و گرافیک وب‌سایت از زیرمجموعه‌های سئو هستند که در ایجاد یک تجربه کاربری مناسب بسیار تاثیرگذار هستند. می‌توان برای بررسی وب سایت خود در تمام زمینه‌های مرتبط با تجربه کاربری مناسب از انبوه ابزار رایگان سئو موجود در اینترنت استفاده کرد.

باید برای کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل و جذب مشتریان جدید داخلی و خارجی، سرمایه گذاری مناسبی در زمینه سئو انجام داد و با استفاده از تخصص مشاوران سئو نسبت به موارد مختلف در این زمینه اعم از بهینه سازی ساختار کدها، خرید بک لینک و سایر موارد اقدام کرد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804772