ایرنا گزارش داد: وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجرا دارد که 30 هزار میلیارد تومان آن در حوزه پیمانکاری عمومی است و باید تغییر کند.

«محمد شریعتمداری» روز سه شنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود:‌ 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری های برای 24 پروژه در حال اجراست.
وی تاکید کرد: ایدرو باید برای تامین منابع مالی پروژه های خود به استفاده از اوراق صکوک و همچنین تامین منابع انسانی توسعه ملی در سطح 49 درصد بپردازد.
شریعتمداری افزود: در مجمع عمومی سال پیش ایدرو، تکالیف ویژه ای برای این سازمان معرفی شد که از جمله آن، حرکت به سمت پیشرفت های نوآورانه بود.

 ایدرو به صنایع نوآورانه روی آورد
وی یادآورشد: با توجه به تحولات صنعتی جهان، ایدرو نیز باید از نظر ساختاری و تخصیص منابع انسانی، مالی و غیره جهتگیری های خود را به سمت صنایع نوآورانه و گسترش آن در کشور بیشتر کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، یکی از مهمترین معضلات نوسازی صنعتی ایران را «بهره ور نبودن فعالیت‌های صنعتی به دلیل مشکلات فناوری» دانست و تاکید کرد ایدرو باید در این زمینه نیز برنامه داشته باشد.
وی یادآورشد: یکی از مهمترین مصارف 32 هزار میلیارد تومان منابع سال 97، پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی به فعالیت‌های نوسازی صنعتی ایران بود.
«هرچند 22 فعالیت ایدرو با یک هزار و 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنایع نوین است اما این رقم کافی نیست.»
شریعتمداری، یکی از موارد مورد انتظار از ایدرو را «حضور در مناطق کمتر توسعه یافته» دانست و گفت: براین اساس پروژه هایی در استان های در خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ایلام، لرستان ، کرمانشاه و اردبیل تعریف شده است.

محمد شریعتمداری

منجمد شدن منابع ایدرو به دلیل ممنوع شدن افتتاح حساب در بانکها
منصور معظمی رئیس هیات عامل ایدرو نیز در این جلسه گفت: مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی مبالغ مربوط به واگذاری‌ها باید از طریق سازمان خصوصی سازی به ایدرو واگذار شود که تاکنون ۷۸۰ میلیارد تومان آن سر رسید شده است.
وی افزود: همچنین مطابق قانون ۷۰ درصد عوارض حاصل از واگذاری ها باید به دستگاه‌ها داده شود که برای ایدرو به بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
معظمی خاطرنشان ساخت: با توجه به در پیش بودن تحریم‌ها باید امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تا سقف ۴۹ درصد برای ایدرو فراهم شود.
وی ادامه داد: امسال قانونگذار افتتاح حساب نزد بانک ها را ممنوع کرده که در نتیجه بخش قابل توجهی از منابع ایدرو منجمد شده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: وقتی از ایدرو برای حضور در مناطق محروم انتظار می‌رود، دولت نیز باید در تامین بخشی از منابع کمک حال باشد.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =