۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

ایسنا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بدنبال اعلام دور جدید تعرفه‌های آمریکا روی واردات کالای چینی که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دلار به عنوان دارایی مطمئن کرد، کاهش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۱۹۹.۲۰ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۲۰۳.۹۰ دلار ایستاد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تعرفه ۱۰ درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را وضع خواهد کرد و به چین درباره وضع تعرفه‌های بیشتر در صورت تلافی این کشور هشدار داد.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره گفت: طلا با موانعی مواجه شده است. دورنمای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و تشدید جنگ تجاری، سرمایه‌گذاران را به سوی دلار آمریکا جلب کرده است. مشکلات تجاری به قیمت طلا کمک نکرده است و احتمالا فضای دشواری برای طلا در چند هفته آینده ایجاد خواهد کرد.

طلا و سکه

با وجود این‌که طلا عموما یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود اما ماه‌ها جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، باعث شده سرمایه‌گذاران با این اعتقاد که آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید، دلار خریداری کنند. در نتیجه قیمت طلا در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری و دورنمای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، بیش از ۱۲ درصد سقوط کرده است.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه نگهداری طلا را که بازدهی ندارد افزایش می‌دهد و ارزش دلار را تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۴.۵۸۲ واحد رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴.۱۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۷۹۶ دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری بدون تغییر ماند و ۹۸۳.۴۰ دلار معامله شد.


223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    0 0
    حالم از طلا و دار بهم میخوره