رئیس کل بیمه مرکزی گفت: قرار است بر اساس برنامه توسعه ششم بخش هایی از مسئولیت های حاکمیتی را به بدنه خصوصی صنعت بیمه واگذار کنیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در نشست با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد یک شرکت خصوصی بیمه گر اظهار داشت: تقویت بخش خصوصی از برنامه های جدی بیمه مرکزی است و بر اساس برنامه توسعه ششم قرار است بخش هایی از مسئولیت های حاکمیتی را به بدنه خصوصی صنعت بیمه واگذار کنیم.
ارم بیمه مرکزی

وی با بیان اینکه باید نیروهای جوان و آینده دار را باور کنیم تا صنعت بیمه به رشد و بالندگی مورد انتظار برسد، افزود: حفظ اعتبار و ارزش برند شرکت های بیمه در گروی افزایش سطح توانگری است. نقدینگی در صنعت بیمه اهمیت ویژه ای دارد و اگر دارایی های شرکت های بیمه ای به نقدینگی مبدل و به گونه ای سرمایه گذاری شود که خاصیت نقدشوندگی داشته باشند، در این صورت اطمینان داشته باشید که این صنعت به میزان کافی سودآوری خواهد داشت.

رییس کل بیمه مرکزی یادآور شد: سرمایه ها و نقدینگی صنعت بیمه باید در همین صنعت سرمایه گذاری شود و من اعتقاد دارم بخش اعظمی از ظرفیت های صنعت بیمه باید فعال شود.

وی با بیان اینکه شرکت های بیمه ای عملا نقش چتر حمایتی را در جامعه ایفا می کنند، گفت: افزایش سرمایه شرکت های بیمه یک ضرورت جدی است؛ مسائل صنعت بیمه باید با تعامل نهاد ناظر، مدیران ارشد و سهامداران حل و فصل شود تا جریان توسعه ای روان تر شود.

رییس شورای عالی بیمه تصریح کرد: با هدف گیری صحیح، استراتژی دقیق، تقویت زیرساخت و همچنین استفاده از نیروهای مجرب و متخصص، رسیدن به رده های بالای فهرست شرکت های برتر کشور دور از دسترس نخواهد بود.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =