ایسنا نوشت: ارزش صادرات کفش ایران به دو کشور عراق و افغانستان و سهم این دو کشور از کل صادرات کفش ایران از سال ۱۳۹۳ تا ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ اعلام شد.

 به طور متوسط بیش از ۸۰ درصد کل صادرات انواع پایپوش (ردیف تعرفه ۶۴) متعلق به دو بازار هدف عراق و افغانستان است. دو کشور عراق و افغانستان مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی انواع پایپوش (ردیف تعرفه ۶۴) محسوب می‌شوند و هر گونه تغییر در سیاست‌های معاملاتی با تجار این کشور تاثیر بسیار چشمگیری در کل صادرات انواع کفش ایرانی خواهد داشت.

ارزش صادرات کفش ایران به عراق

ارزش صادرات انواع پای پوش به کشور عراق به ترتیب در سال ۱۳۹۳ معادل ۶۷.۵ میلیون دلار بوده و سهم این کشور از مجموع صادرات کفش ایران معادل ۵۸.۶ درصد بوده است. در سال ۱۳۹۴ ارزش صادرات کفش ایران به عراق ۸۰.۱ میلیون دلار بوده و سهم این کشور از مجموع صادرات کفش ایران به رقمی معادل ۵۷.۲ درصد رسیده است.

در سال ۱۳۹۵ ارزش صادرات کفش ایران به عراق به ۵۶.۷ میلیون دلار رسیده است و این در حالی است که سهم عراقی‌ها از مجموع صادرات کفش ایران ۵۶.۷ درصد بوده است. در سال ۹۶ نیز ارزش صادرات کفش ایران به عراق ۵۷.۷ میلیون دلار بوده که سهم این صادرات از مجموع صادرات کفش ایران به ۶۰.۵ رسیده است. گفتنی است در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ نیز ارزش صادرات کفش ایران به عراق ۳۳.۸ میلیون دلار بوده که سهم این میزان صادرات از مجموع صادرات کفش ایران رقمی معادل ۶۵ درصد است.

کفش ایرانی

ارزش صادرات کفش ایران به افغانستان 

در مورد افغانستان نیز باید خاطرنشان کرد که ارزش صادرات ایران به افغانستان در سال ۱۳۹۳ معادل ۲۳.۳ میلیون دلار بوده است که سهم ۲۰.۲ درصدی از مجموع صادرات کفش ایران را نشان می‌دهد. در سال ۹۴ نیز ارزش صادرات کفش ایران به افغانستان به ۲۰.۳ میلیون دلار رسیده که نشان دهنده سهم ۲۰.۲ افغانستان از مجموع صادرات کفش ایران است. پس از آن در سال ۱۳۹۵ ارزش صادرات کفش ایران به افغانستان به ۲۸.۹ میلیون دلار رسیده است که حاکی از سهم ۲۷.۹ درصدی افغانستانی‌ها از مجموع صادرات کفش ایران است. در سال ۱۳۹۶ نیز ارزش صادرات کفش ایران به افغانستان ۲۳.۹ میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد سهم افغانستان از مجموع صادرات ایران رقمی معادل ۲۶ درصد بوده است.

باید اعلام کرد که در ۵ ماهه نخست سال جاری نیز رقمی معادل ۱۱.۶ میلیون دلار کفش از ایران به افغانستان صادر شده است که سهم ۲۲.۳ درصدی این کشور را از مجموع صادرات کفش ایران نشان می‌دهد.

مجموع سهم دو کشور عراق و افغانستان از کل صادرات کفش ایران

در سال ۱۳۹۳، ۷۸.۸ درصد از کل صادرات کفش ایران به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است و به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به رقمی معادل ۷۷.۴، ۸۳.۶ و ۸۶.۵ درصد رسیده است. در ۵ ماهه نخست سال جاری نیز مجموع سهم دو کشور عراق و افغانستان از کل صادرات کفش ایران رقمی معادل ۸۷.۳ درصد بوده است.

جدول صادرات کفش

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =