۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز ایران را که به شهادت جمعی از هموطنان منجر شد، محکوم کرد.

 «محمد فیصل» روز شنبه با انتشار پیامی اعلام کرد دولت پاکستان، حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز ایران را که به شهادت چندین تن منجر شد، شدیدا محکوم می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تسلیت این حادثه به خانواده های بازماندگان این اقدام تروریستی، در پیام توییتری خود نوشت: دولت پاکستان، اقدامات تروریستی را در هر نوع و شکل خود محکوم می کند.

حمله تروریستی اهواز

به گزارش ایرنا، گروه تجزیه طلب و مسلحانه تروریستی «الاحواز» وابسته به رژیم آل سعود روز شنبه با ارسال پیامی در فضای مجازی مسئولیت اقدام خرابکارانه و تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز را به عهده گرفت.

این گروه مسلحانه تروریستی روز شنبه در رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نطامی و انتظامی حمله کردند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت و گو با ایرنا از منهدم شدن تیم تروریستی عامل این اقدام خرابکارانه خبر داد و گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند.

شریعتی گفت: طبق گزارشهای اولیه عوامل این حادثه چهار نفر بودند که دو نفر از آنان کشته و دونفر دستگیر شدند که یک نفر از دستگیر شدگان زخمی است.
علی حسین حسین زاده معاون سیاسی احتماعی استانداری خوزستان نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: تاکنون شهادت 10 نفر در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز قطعی شده است. شهدا اغلب از نیروهای سپاه ، ارتش و مردم حاضر در محل رژه نیروهای مسلح هستند.

وی تاکید کرد: در این حمله کور بیش از 20 نفر مجروح شده اند که احتمال دارد تعداد شهدا افزایش یابد چرا که حال تعدادی وخیم اعلام شده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در واکنش به حمله تروریستی اهواز در حساب کاربری توییتر خود نوشت: تروریست های اجیر شده، آموزش دیده، مسلح و تامین مالی شده توسط یک رژیم خارجی، به اهواز حمله کردند. در میان قربانیان کودکان و روزنامه نگاران هم وجود دارند.‌ جمهوری اسلامی ایران حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی شان را مسئول این حمله می داند. ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست ها خواهد داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806383

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =