۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کنکور سراسری سال ۹۷ در پنج گروه آزمایشی در روزهای هفتم و هشتم تیرماه برگزار شد. نتایج اولیه کنکور در مردادماه اعلام شد و داوطلبان برای انتخاب رشته اقدام کردند.

 فهرست اسامی تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری ۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار گرفت.

 از این تعداد ۲۳۴ هزار و ۸۳۸ نفر زن و ۱۷۴ هزار و ۵۱۵ نفر مرد هستند، همچنین از این تعداد ۱۹۰ هزار و ۵۲۷ نفر در رشته های تحصیلی با آزمون و تعداد ۲۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها براساس سوابق تحصیلی صورت گرفته است، پذیرفته شدند.

از مجموع تعداد پذیرفته‌شدگان، ۱۰۱ هزار و ۳۴۹ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۶۷ هزار و ۷۸۵ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۱۵ هزار و ۹۱۸ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در گروه هنر، ۱۳ هزار و ۹۵۴ نفر در گروه زبان‌های خارجی پذیرفته شدند. تمام پذیرفته شدگان باید بر اساس مندرجات اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی آنان بر روی سایت قرار می‌گیرد برای ثبت‌نام در رشته قبولی و در موسسات محل قبولی اقدام کنند.

 

برنامه زماني ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور

طبقه اعلام دانشگاه آزاد، نتیجه کنکور برای داوطلبان دانشگاه آزاد نیز در روزهای آینده اعلام می‌شود.  تمام پذیرفته شدگان باید بر اساس مندرجات اطلاعیه‌ای که به همراه اسامی آنان بر روی سایت قرار می‌گیرد برای ثبت‌نام در رشته قبولی و در موسسات محل قبولی اقدام کنند.

در صورتیکه جدول برنامه زمانی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی قبولی اعلام نشده بود داوطلبان می‌توانند بر اساس برنامه‌زمانی ذیل اقدام کنند.

برنامه زمانی ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور

 

در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه)ضرورت دارد ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

هرگونه تغییرات منعکس شده به این سازمان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش یا اعمال سهمیه از سوی ارگانهای ذیربط در نتیجه نهایی داوطلبان ذینفع اعمال شده است.

بدیهی است داوطلبان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی۲۶ شهریورماه کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده کنند.

برای تمام پذیرفته‌شدگان و همچنین آن‌دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تکمیل نکرده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند،کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر در روز دوشنبه مورخ ۲۶ شهریور در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.

با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی‌های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ مع‌الوصف، داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان درصورتی که درخصوص مندرجات کارنامه یا انتخاب رشته‌ خود سوال و یا تقاضایی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا ۱۵ مهرماه منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام نمایند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند.

بدیهی است به تمام مواردی که از طریق دیگری یا بعد از تاریخ ۱۵ مهرماه واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. لازم به تاکید است تمام درخواست‌های مربوط به اشتباه در انتخاب رشته صرفاً برای پذیرش در نیمسال دوم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بررسی خواهد شد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =