شرق نوشت: نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گویند درخواست افزایش بودجه سازمان صداوسیما یکی از نامه‌های همیشگی روی میزهای‌شان است؛ سازمانی که مدعی است برای پرداخت حقوق کارکنان و هزینه‌های جاری با کمبود بودجه مواجه است.

فاطمه ذوالقدر، دبير کميسيون فرهنگي مجلس، درا‌ين‌باره  مي‌گويد سازمان صداوسيما امسال هم بودجه ارزي و هم بودجه غيرارزي بالايي دريافت کرده؛ اما براي ما درخواست‌هاي مکرري از سوي اين سازمان فرستاده مي‌شود که نشان‌دهنده درخواست افزايش بودجه است؛ اما پاسخ ما هميشه يک جمله است: «صورت‌حساب‌هاي مالي خود را با ذکر جزئيات براي‌مان بفرستيد» و پاسخ آنها هم هميشه سکوت است و تاکنون هيچ گزارش شفافي از ريز دخل و خرج صداوسيما براي ما ارسال نشده است؛ اما آيا سازمان صداوسيما واقعا با کمبود بودجه مواجه است؟

در قانون بودجه امسال رقم هزار‌و 500 ميليارد تومان بودجه براي سازمان صداوسيما در نظر گرفته شده و در کنار اين صد ميليون دلار هم از صندوق توسعه ملي بودجه دريافت کرده‌اند. فروش زمان پخش راديو و تلويزيوني به تبليغات بازرگاني هم امسال براي صداوسيما با تعرفه‌هايي بسيار بالاتر از سال‌هاي گذشته در جريان بوده، به‌عنوان مثال در زمان پخش بازي‌هاي جام جهاني هزينه تبليغاتي هر 30 ثانيه آگهي هم‌زمان با پخش بازي‌ها، به سه ميليارد تومان هم رسيد. حالا صداوسيما يک شغل جديد هم پيدا کرده؛ دامپروري. اين را از ميان جزئيات فهرست ارزبگيران دولتي به دست آوردیم.

شرکت جام‌جم بازرگاني پيشرو که يکي از شرکت‌هاي محل کسب درآمد صداوسيماست و نامش در فهرست واردكنندگان هزارو 482 قلم کالا با ارز دولتي آمده، 162 هزار يورو به نرخ دولتي از بانک مرکزي دريافت کرده و براي صداوسيما ذرت براي خوراک دام وارد کرده است. البته اين شرکت به انتشار نامش در فهرست واردکنندگان خوراک دام همان روز واکنش نشان داد و اعلام کرد براي فعاليت دامپروري خود اين خوراک را وارد کرده است. شرکت بازرگاني ايمن تجارت جام‌جم، ديگر بنگاه اقتصادي صداوسيما، هم در کوران ارزي بي‌کار ننشسته و توانسته يک‌ميليون‌و 12 هزار يورو ارز دولتي براي واردکردن دريافت کند. اين شرکت در حالي معادل پنج‌ميليارد‌و 60 ميليون تومان ارز دولتي براي واردات خودرو دريافت کرده که طبق اطلاعات آگهي روزنامه رسمي موجودي سرمايه اين شرکت يک ميليارد تومان است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    67 0
    خوراک دام ... خیلی هم منطقی بنظر میزسه
  • سارا IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    27 1
    صدا و سیمای ایران رو با توجه به مقبولیت فعلیش در بین ایرانیان تعطیل کنند و همین بودجه رو صرف فعالیت های کابل خصوصی با استانداردهای بالاتر برنامه سازی کنند هم به شعور مخاطبان احترام بیشتری گذاشته شده و هم با بیت المال همچون آب جو برخورد نخواهد شد .
  • م ر GB ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    31 1
    احتمالا ما رو دام فرض کرده که این اخبار جعلی رو پخش می کنه
  • بی نام IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    29 0
    مملکت گل و بلبل
  • بی نام A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    37 3
    وافعا برای روحانی متاسفم.... بعد از این تاراج ذخایر ارزی برای یه عده مفت خور، دیگه هیچ امیدی به این دولت ندارم. دقیقا روشهای احمدی نژاد رو پیش گرفت. ولی اصولگراها هم زیاد خوشحال نباشند عبور از روحانی به معنای اقبال به اونها نیست.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    13 1
    واقعا که
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    39 0
    هر روز که می گذرد من بیشتر به این یقین میرسم که در این مملکت هیچ قانونی وجود ندارد.
  • ایرانی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    34 1
    خوراک دام رو واقعا لازم دارن من بهشون حق میدم
  • بی نام IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    19 0
    منتظر مجازات افراد فاسد در میدان آزادی هستیم . انشااله
  • ناشناس A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    22 0
    صدا و سیما کارش دامپروری است؟ خیلی هم بیراه نیست خودش می گه برای دامپروریش می خواهد خوب اشکالی ندارد احتمالا دامپروری ها باید کارشان را عوض کنند و به پخش برنامه های صدا و سیما بپردازند و صدا و سیما هم به کار اصلی خود که برایش ارز 4200 گرفته است بپردازد. دنیای غریبی است. تو این مملکت هیچ چیز دیگه عجیب نیست. وقتی خودروساز، چای ساز و نخود و لوبیا وارد می کنه باید صدا و سیما خوراک دام وارد کنه دیگه. سفره ای پهن است و بالاخره صدا و سیما هم سهم خودش را از این سفره بر میدارد. بیچاره مردم که باید از دور نظاره گر این سفره و نشستگان سر این سفره باشند که هیچ گاه هم سیر نمی شوند.
  • آریا IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    25 0
    خوب خوراک دام شاید لازم داشتند دیگه. به کارشون می اومده.. چه کارشون دارین
  • بی نام DE ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    21 0
    به نظرم از صدا و سیما دانه درشت تر هم داریم. یکی از مراکزی گردش مالی بالایی دارد و مستقیم واردات می کند آستان قدس است و مؤسساتی از این دست که از حسابرسی دولتی مصورن بوده اما از بودجه و مزایای عمومی مثل همین ارز دولتی استفاده می کنند کم نداریم... کافی است فهرست اقلام وارداتی اینها را زیر و رو کنید تا به کلی چیزهای با مزه و در عین حال عجیب بربخورید. بخشی از بار بودجه به خاطر فعالیت های اقتصادی بدون توجیه این گونه نهادهاست
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    14 0
    صدا و سیما و برخی ارگانهای انتصابی خاص هیچ گزارشی از عملکرد خودشون به مردم ارائه نمیدن...یاد نامه امام علی به مالک اشتر افتادم...
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    20 0
    اینها مهم نیست تا میشه به این مسافرهای خارج گیر بدید آخه ۵۰۰ یورو خیلی زیاده براشون.
  • بانام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    12 0
    ههههههههههههههههههههههههههههه جیگری تو
  • بدون نام ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    13 0
    خسته نباشيد ، حالا هم جنس هاشونو با ارز 4200 تومني در اختيار مردم قرار بديد
    • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
      17 0
      به همین خیال باش.بیت المال که نیس.مال البیته.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    17 0
    یه گزارش و مصاحبه درست کنند یه نفر پیدا کنند ازش اعتراف بگیرن که از کجا خط میگرفته که صداسیما با ارز دولتی واردات غیر مرتبط داشته
  • شهلا A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    15 0
    به نظر می رسد مغزش بیش از این کشش نداشته بالاخره باید از تلویزیون هم یک جوری کسب درآمد کرد