ملک عبدالله دوم با ترامپ و رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا حول محور معامله قرن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  عبدالله دوم با دونالد ترامپ و  و رئیس ستاد ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد و درباره همکاری نظامی و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند. وی همچنین با در دیدار با رئیس جمهور ایالات متحده درباره معامله قرن صحبت کرد ترامپ در این دیدار اظهار نظری عجیب درباره آینده فلسطین کرد.

به گزارش  آناتولی، عبدالله دوم، پادشاه اردن و مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا درباره زمینه‌های همکاری نظامی میان دو کشور در مبارزه با تروریسم بحث و گفت‌وگو کردند.

این دیدار ضمن استقبال عبدالله دوم از این مقام آمریکایی صورت گرفت که در سفری وارد اردن شده و مدت زمان آن معلوم نیست.

دفتر پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار زمینه‌های همکاری نظامی و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در مبارزه با تروریسم ضمن راهبردی جامع مورد بررسی قرار گرفت.

اردن از سال ۲۰۱۴ با هدف مبارزه با داعش در کشورهای همسایه یعنی عراق و سوریه به عضویت ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا درآمده است.

از سوی دیگر، پادشاه اردن در دیدار با بزرگان و نمایندگان صحرای شمالی،‌ مرکزی و جنوبی این کشور بر موضع ثابت کشورش در قبال مساله فلسطین تاکید کرد و گفت: موضع ما در این باره هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد.

همچنین خبرها حاکی از آن است که آمریکا طرح موسوم به "معامله قرن" را تدوین کرده که به مجبور کردن فلسطینیان برای دادن امتیازات ناعادلانه با کمک کشورهای عربی تکیه دارد.

عبدالله دوم در این دیدار گفت: درخصوص حمایت از قدس و آینده فلسطین شایعه‌هایی شنیده‌ام اما اردن می‌داند امر مطلوب چیست و آینده اردن مهمترین چیز است و ما به خوبی می‌دانیم که چگونه به مردم کرانه باختری و قدس اشغالی کمک کنیم.

وی ادامه داد: موضع اردن در مورد مساله فلسطین به ضرورت تحقق خواسته‌های عادلانه ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی براساس راهکار تشکیل دو کشوری تکیه دارد.

پادشاه اردن و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مارس ۲۰۱۳ توافقنامه‌ای را امضا کردند که طبق آن اردن حق قیومیت و دفاع از قدس اشغالی و مقدسات فلسطین را در اختیار دارد.

عبدالله دوم همچنین به اوضاع جنوب سوریه اشاره کرد و گفت: اردن به منظور برقراری آرامش و ثبات در این منطقه با طرف‌های ذی‌ربط هماهنگی و همکاری می‌کند.

عبدالله دوم و رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا

 

ترامپ: با راه حل یک کشوری، نام نخست‌وزیر آتی اسرائیل "محمد" می‌شود!

همچنین رئیس ‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی به مزاح و شوخی گفته که حل و فصل منازعه فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به طوریکه منجر به تشکیل یک کشور شود باعث می‌شود که طی چند سال آتی اسم نخست‌وزیر اسرائیل "محمد" شود.

ایسنا به نقل از کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از چند منبع مدعی شد، دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری آمریکا به تمسخر گفته است که حل و فصل نزاع فلسطینیان و اسرائیل از طریق تشکیل یک کشور طی چند سال آتی باعث می‌شود که اسرائیل نخست‌وزیری به اسم محمد داشته باشد!

این خبر بعد از آن منتشر شده که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در دوم اوت گذشته به اردن رفت و با ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و درباره نشست طرف اردنی با ترامپ در ژوئیه گذشته، بحث گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ملک عبدالله به لودریان گفت که وی در دیدار با ترامپ اعلام کرده که شماری از جوانان فلسطینی ترجیح می‌دهند در یک کشور واحد با اسرائیلی‌ها زندگی کنند و از حقوق مساوی برخوردار باشند.

این منابع در ادامه به نقل از ملک عبدالله گفته‌اند: در چنین وضعیتی اسرائیل ماهیت یهودی خود را از دست خواهد داد.

این سایت در ادامه نوشت که ترامپ در این دیدار تاکید کرده که وی همچنان به تحقق صلح در خاورمیانه پایبند است و اگر دولت وی نتواند در موضوع ایجاد صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی موفق شود، پس هیچ دولت آمریکایی دیگری نیز قادر به انجام این کار نخواهد بود.

 این خبر در حالی منتشر شده که نه کاخ سفید و نه امان هیچ واکنشی به آن نداشته‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    2 2
    در هر حال باز هم ملت فلسطین حاکم بر سرنوشت خود هستند و آنها باید در خصوص آینده خود تصمیم بگیرند
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    1 3
    اگر صلح شود همین اتفاق میافتد چون اکثریت مردم اسرائیل اعراب خواهند بود.
  • محمد A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    1 2
    خدا را چه دیدی