افزایش سقف وام مسکن سبب بالار فتن شدید قیمت ها خواهد شد.این ترجیع بند اغلب نظراتی بود که کاربران خبرانلاین در خصوص افزایش نرخ وام مسکن اعلام کرده بودند.

 به گزارش خبرآنلاین، رشد قیمت مسکن در شرایط کنونی سبب شد زمزمه افزایش سقف تسهیلات مسکن به گوش برسد.

در حالی که نمایندگان مجلس از ارائه طرحی برای افزایش سقف وام مسکن به 300 میلیون تومان خبر می دهند،آخوندی، وزیر راه و شهرسازی می گوید پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن به 200 میلیون تومان ارائه شده است.

بسیاری از کاربران خبرآنلاین اما در برابر این پرسش که آیا با افزایش سقف تسهیلات مسکن موافقید و این اقدام را تا چه سقفی زمینه ساز افزایش قدرت خرید می‌دانید؟ تاکید کرده‌اند، رشد بهای مسکن همپای افزایش سقف وام سبب می شود بحران لاینحل باقی بماند.

 بر این اساس بسیاری از کاربران افزایش مدت وام را مولفه تاثیرگذاری در این عرصه ارزیابی می کنند و معتقدند طولانی نبودن دوره پرداخت بسیاری از متقاضیان بالقوه دریافت وام برای خرید مسکن را از بازار بیرون خواهد راند.

مسکن

 یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص گفته است:"موافق نیستم چون دو برابر این پول رو می کشن رو قیمت خونه. دل خریدار هم خوشه خونه خریده، پولشو دلال و بنگاه می بره اقساطشو باید خریدار تا آخر عمر بده. انگار همین افزایش رو دودستی تقدیم دلال کردی."

کاربر دیگری اما معتقد است:"افزایش میزان وام شاید به ظاهر باعث افزایش توانایی خرید مسکن بشه اما در واقع باعت افزایش قیمت مسکن و فشار بیش از حد به کسانی که این وام ها رو میگیرن و باید باز پرداخت اون رو انجام بدن می‌شود. اگر تا الان خانواده 12 سال در گیر پرداخت اقتصاد وام می‌شد حالا باید سال‌های خیلی بیشتری درگیر این موضوع باشه با کاهش قدرت خرید مردم و ارزش ریال چگونه مردم این وام رو پس بدهند؟ این موضوع گرانی افسار گسیخته مسکن با افزایش وام حل نمیشه. ریشه مشکلات جای دیگه ای هست.در طول این سالهای گذشته بار ها و بارها وام مسکن افزایش یافته اما نتیجه چی شده؟اگر قرار بود با افزایش وام مسکن مشکلی حل بشه تا الان حل شده بود.چرا راهی که بارها امتحان شده و نتیجه نداده باز هم ادامه می‌دهید؟"

کاربری با نام حجت اما از زوایه دیگری موضوع را مورد بررسی قرار داده و گفته است:"هفتاد درصد قیمت مسکن را با سود کم و دوره بازپرداخت بلند مدت تسهیلات بدهند تا توان خرید بالا بره. دوستانی که میگن می ره تو جیب دلال و سازنده توجه کنند قیمت مسکن بالا نرفته پول بی ارزش شده و هنوز به قیمت واقعی نرسیده . ارزش پول یک پنجم و یا یک چهارم شده ولی خونه دو برابر هم نشده به همه مشاغل دلار ۴۲۰۰ دادن برای کالای مصرفی در بخش مسکن هیچ حمایتی صورت نگرفته است. "

مصطفی نیز این گونه به این سئوال پاسخ داد: "به جاي پرداخت وام بايد قيمت مسكن رو اصلاح كرد. چرا مردم بايد سودجويي يه عده را تامين كنن؟براي چندمين بار مي‌نوسيم قيمت مسكن دست يكسري انبوه‌ساز، دلال و واسطه افتاده كه البته ساخت و ساز شغل دومشون هست. چرا مسكن رو نميفروشن چون احتياجي به پولش ندارن. خالي رهاش كردن چون درآمدشون جاي ديگری است . حالا هر چي بالاتر بره بهتر. اتفاقا كسي كه شغلش انبوه سازي باشه مسكن رو به قيمت پايين ميفروشه چون بايد بدهي هاش رو بده و سرمايه اش رو نقد كنه. بجاي پرداخت وام‌هاي كلان كه كمر مردم رو از دو جهت ميشكنه بايد قيمت مسكن اصلاح بشه. اگر بگرديد ميتونيد بفهميد خيلي از خونه‌هاي ساخته شده متعلق به بانك‌هاست كه انها دليلي براي فروش ندارن. سرمايشونه و هر روزم بالاتر ميره. نه مسكن هر بازاري فقط با مبارزه با فساد اصلاح خواهد شد."

 از مجموع نظرات ارسالی و مشخصا یکی از نظرات چنین بر می آید که کاربران خبرانلاین خاطره خوشی از افزایش قیمت مسکن ندارند و معتقدند رشد سقف وام نمی تواند گرهی از مشکلات انبوه این حوزه بگشاید.

 

223223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =