ضرورت افزایش کمک‌های دولتی به دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با اشاره به پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه برای کمک به دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: در این طرح معادل ۳۰ درصد شهریه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود که کمک بزرگی به دانشجویان برای تامین هزینه‌های تحصیل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اصفهان، حسن قاضی عسکر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: فرآیند پذیرش دانشجو در مهرماه را پشت سر گذاشتیم و متاسفانه یک هزار و ۱۰۰ نفر از ثبت نام جا ماندند بر این اساس باید محدوده ثبت نام را افزایش دهیم و در حال گرفتن مجوز افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان هستیم.

وی با بیان اینکه برخی مراکز مانند سیتی سنتر و مرکز انتخاب به حداکثر ظرفیت برای پذیرش دانشجو رسیدند، افزود: از این هفته فرآیندهای لازم برای پذیرش مطلوب در بهمن ماه آغاز شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان با بیان اینکه گسترش تک درس و تک پودمان سیاست جدید ما در دانشگاه علی کاربردی است، بیان داشت: بدین ترتیب بسیاری از دروس شامل دوره کوتاه مدت است و حتی نیاز به گرفتن مدرک نیست.

راه‌اندازی ۴۰ رشته تک پودمانیدر اصفهان

وی از راه‌اندازی ۴۰ رشته تک پودمانی مانند پلیس آب در راستای حفاظ و حراست از منابع آبی استان خبر داد.

قاضی عسکر در ارتباط با راه‌اندازی دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربری اصفهان ابراز داشت: در کشورهای پیشرفته تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد آموزش ها نظری است اما در کشور ایران به طور معمول به دلیل درصد بالای آموزش‌های تئوری اغلب دانش اموختگان پس از فراغت از تحصیل بیکار هستند.

وی اضافه کرد: بر این اساس امیدواریم از سال آینده با روال صحیح رشته‌های کارشناسی ارشد را در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان راه‌اندازی کنیم با این رویکرد که صنایع بزرگ، دستگاه های اجرایی و مدیران مسائل مورد نیاز خود را مطرح و دانشجوی ارشد برای رفع این مشکلات تربیت کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اصفهان با اشاره به پیشنهادی به سازمان برنامه و بودجه برای کمک به دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: در این طرح معادل ۳۰ درصد شهریه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود که کمک بزرگی به دانشجویان برای تامین هزینه‌های تحصیل است.

وی از برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه در روزهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه برای نخستین بار به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان خبر داد.

حسن قاضی عسکر

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =