رسانیوز نوشت: حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در همایش هیأت‌های فعال در اربعین ضمن تأکید بر حضور پرشور و شعور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی به تبیین بایدها و نبایدهای این راهپیمایی عظیم پرداخت.

رییس مؤسسه حکمت نوین اسلامی تصریح کرد: هویت ما با حسین ابن علی(ع) عجین شده است، چراکه بدون ولایت حضرت، در حقیقت ولایت یزید را پذیرفته‌ایم.

وی خطاب به سلبریتی‌ها هشدار داد: چرا برخی از سلبریتی‌ها، قبل از آغاز ماه محرم، با ادبیاتی پر زرق و برق، نسبت به هزینه‌های محرم انتقاد می‌کنند، درحالی که مبالغ میلیاردی در آنتالیا هزینه کرده و قراردادهای میلیاردی منعقد می‌کنند و یاد فقرا نیستند، اینها همان الگویی هستند که به زندگی با حیوانات و گربه افتخار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: برخی افراد مشهور، قبل از اربعین نیز علیه این پیاده‌روی تبلیغ کرده و بلندگوی دشمن هستند، چراکه می‌دانند اربعین نماد گفتمان انقلاب اسلامی است و از کودک شیرخوار تا پیرمرد 80 ساله و جوان و نوجوان در این همایش حضور دارند تا خدمت کنند و شستشوی دست و پای زائران اربعین را با عشق و علاقه انجام می‌دهند، این استقلال مداری را کجای دنیا می‌توان مشاهده کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که برای گسترش این ظرفیت چه باید کرد، گفت: نگوییم کمیت بس است و باید به کیفیت بپردازیم، هرچند کیفیت نیز باید افزایش داشته باشد، اما کمیت را نیز باید بالا برد، این پیام استکبارستیزی، وحدت، ولایتمداری و استقلال است.

خسروپناه

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: باید تلاش کرد که غیر از حضور فردی در حرکت ارزشمند اربعین، هیأت‌ها نیز به صورت منظم و ساماندهی شده در این حرکت حاضر شوند، بر فرض، اگر بیش از 5000 هیأت فعال به صورت دسته جمعی در عرصه اربعین حاضر شوند، اسباب تقویت گفتمان انقلاب فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد بعدی این است که همراه با هر هیأتی حتما یک روحانی با بصیرت، عالم و آگاه حضور داشته باشد که در طول این سفر، گفتمان انقلاب و پیام عاشورایی را به هیأت همراه منتقل کند همچنین باید نخبگان دانشجویی به صورت دسته جمعی متشکل از اساتید و دانشجویان در این حرکت حاضر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان این‌که برای تثبیت بیشتر گفتمان، داشتن برنامه‌های کوتاه مدت معرفت افزایی در طول شبانه‌روز ضروری است، گفت: سخنرانی ده دقیقه‌ای و خواندن روضه‌ای کوتاه در این برنامه امری مناسب است، چراکه هرقدر معرفت و بینش خود را افزایش دهیم، قطعا سبب کنش حسینی می‌شود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770687

برچسب‌ها