نظر نمایندگان ارومیه در مورد سی‌اف‌تی/ حضرت‌پور و بهادری موافق قاضی‌پور مخالف

ایرنا نوشت: نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی با الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اظهار نظر کردند که در این بین حضرت‌پور و بهادری رای موافق خود را به این کنوانسیون اعلام کردند.

تصویب طرح CFT به نفع اقتصاد کشور بود

روح‌الله حضرت‌پور یکی از سه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برای تصویب این لایحه رای موافق داده، گفت: اکثریت نمایندگان مجلس معتقد هستند که CFT مانع حمله مستقیم به اقتصاد کشور می شود.

وی بر این باور است که تصویب این طرح حتی اگر سودی برای کشور نداشته باشد نیز مانع حمله های اقتصادی بیشتر به جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

حضرت‌پور از اینکه مجلس با تصویب این لایحه مانع از آسیب رسیدن جدی و شاید جبران ناپذیر به معیشت مردم می شود، ابراز خرسندی کرد و افزود: قرائت نظر رهبری در مورد این لایحه در تصویب آن موثر بود.

تصویب CFT همانند عهدنامه ترکمنچای است

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه شخصی خود در تلگرام با اعلام رای منفی خود به تصویب طرح CFT، نوشت: امروز عهدنامه همترازی با ترکمنچای تصویب شد.

قاضی پور

وی با بیان اینکه مجلس نباید زیر بار امضای این لایحه می رفت، اضافه کرد: دولت برای تصویب این لایحه اصرار داشت.

وی ادامه داد: آسیب های تصویب لایه CFT در مجلس گفته شد ولی متاسفانه نمایندگان توجهی به آن نکردند.

تصویب CFT منجر به استانداردسازی روابط بانکی می شود

سیدهادی بهادری یکی دیگر از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی رای موافق به لایحه CFT داده و معقد است که اجرای آن منجر به استانداردسازی روابط بانکی خواهد شد.

هادی بهادری

وی با بیان اینکه رفتار دوگانه در بحث روابط بانکی منجر به شکست در طرح های بین المللی اقتصادی می شود، گفت: تصویب CFT مسیر توسعه اقتصادی ایران و ایجاد مراودات اقتصادی را هموارتر خواهد کرد.

وی با اشاره به نگرانی امنیتی نمایندگان مجلس در تصویب این طرح، بیان کرد: خوشبختانه ورود به موقع کمیسیون امنیتی مجلس شورای اسلامی به این موضوع و شفاف سازی آنان باعث شد تا نمایندگان مجلس دیگر دغدغه امنیتی در مورد این لایحه نداشته باشند.

بهادری از کاهش ۲۰ هزار ریالی نرخ دلار در برخی از مناطق پس از تصویب طرح CFT خبر داد و اضافه کرد: دلالان برای فروش دلارهایشان صف کشیده اند و این روند نزولی قیمت دلار ادامه دار خواهد بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =