خرم: هدف حملۀ موشکی آمریکا مقابله با ایران و روسیه بود

نماینده پیشین ایران در سازمان ملل، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، دلایل حملۀ موشکی آمریکا به سوریه را مورد بررسی قرار داده است.

زهره نوروزپور: بازرسان سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی امروز (چهارشنبه، 18 آوریل)، وارد غوطه شرقی می‌شوند. الکساندر شولگین، نماینده دائمی روسیه در سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، روز گذشته با طرح اتهام متقابل علیه آمریکا و متحدانش با مشکوک توصیف کردن حملات موشکی بامداد شنبه گفت: «شاید هم می‌ترسند که بازرسان پس از بازدید از محل، روایت دروغین آن‌ها را تکذیب کنند؛ روایتی که بهانه آمریکا، بریتانیا و فرانسه برای حمله به سوریه بی‌دفاع شد.» 

علی خرم، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در این باره می‌گوید:

طرز حمله آمریکا به سوریه نشان داد، هدف، مقابله با به کارگیری سلاحهای شیمیائی نبوده است. به علاوه این حمله از نظر حقوق بین الملل غیر قانونی محسوب میگردد زیرا هیچگاه در شورای امنیت موضوع مورد رسیدگی و تصمیم گیری قرار نگرفته است.

اصولا فضای غربی و بویژه اروپا در همراهی با آمریکا و حمله به سوریه تحت تاثیر به کارگیری سلاح شیمیائی علیه جاسوس دوجانبه روسیه در سالزبری بریتانیا بود که از سوی این کشور به عنوان نقض حاکمیت بریتانیا محسوب میگردید و بقیه کشورهای اروپائی هم نگران از اقدام مشابه روسیه در خاک خود بودند لذا با بریتانیا همراهی کردند.

این کارشناس مسائل بین المللی افزود: اگرچه غربی ها با استاندارد دوگانه نسبت به به کارگیری سلاح های شیمیایی می نگرند و در دلسوزی خود برای بشریت صادق نیستند، مگر اینکه اهدافی سیاسی را بتوانند پوشش دهند، از جمله در سالهایی که صدام علیه هموطنان ما سلاح شیمیایی به کار برد، هیچکدام از کشورهای غربی نه تنها هیچ حمله نظامی علیه او به اجرا نگذاشتند بلکه حتی از محکومیت سیاسی صدام هم طفره رفتند.

اکنون که همین قدرتها دارای اهداف و سیاست دیگری در صحنه سوریه هستند و می خواهند نفوذ و جایگاه روسیه و ایران را در این کشور زیر سوال ببرند، مسئولیت های بین المللی خود را گوشزد جهانیان می نمایند و به خونخواهی عده ای که هنوز معلوم نیست توسط مخالفین یا ارتش سوریه قربانی شده اند، به این کشور جنگ زده حمله نظامی می نمایند.

خرم بیان داشت: حمله سه کشور غربی به سوریه نوعی مقابله با قدرت و نفوذ روسیه و ایران در سوریه محسوب میشود و بکارگیری سلاح شیمیائی بهانه این اقدام بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =