میزان نوشت: رئیس دانشگاه آزاد گفت: اجازه نمی‌دهم فردی با حزب و گروه‌بازی، پارتی‌بازی، فامیل‌بازی، تملق و چاپلوسی در این دانشگاه به پست و مقام برسد.

فرهاد رهبر در جلسه با معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با بیان اینکه همه بدانند سیستم شایسته‌سالاری را در دانشگاه آزاد لحاظ خواهم کرد، گفت: اجازه نمی‌دهم فردی با حزب و گروه بازی، پارتی‌بازی، فامیل‌بازی، تملق و چاپلوسی در دانشگاه آزاد اسلامی به پست و مقام برسد.

او گفت: باید در تمامی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی شاخص‌هایی در بخش فرهنگی به منظور رتبه بندی واحد‌ها تعریف شود تا براساس آن واحد‌های برتر شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر به کارگیری افراد کاردان و متعهد در حوزه فرهنگی گفت: افرادی که توانایی و آمادگی انجام امور فرهنگی را دارند، شناسایی شده و در حوزه فرهنگی و دانشجویی به کار گرفته شوند.

رهبر با بیان اینکه در حوزه‌های پژوهش و فناوری و آموزش و تحصیلات تکمیلی فعالیت‌های مثبت و مفیدی انجام شده، گفت: در حوزه فرهنگی هنوز خلا‌هایی وجود دارد که وظایف مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

او ادامه داد: نباید به دنبال گزارش دادن باشیم، بلکه باید کار‌هایی انجام دهیم که اثربخشی بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شبکه بسیار بزرگی است که باید به جهت امور فرهنگی، هرمی ساخته شود تا زمانی که کاری در راس آن انجام می‌شود در بدنه نیز ملموس و تاثیرگذار باشد.

رهبر با بیان اینکه نباید از ایجاد شبکه فارغ‌التحصیلان غافل شد و باید در راستای اهداف دانشگاه از آن‌ها استفاده کرد، به معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیران کل این حوزه توصیه کرد در امور فرهنگی با سازمان سما هماهنگی داشته تا امور برنامه‌ریزی شده معاونت فرهنگی و دانشجویی با امور فرهنگی سازمان سما هماهنگ باشد.

تشکیل شورای فرهنگی راهبردی در دانشگاه آزاد

او با تاکید بر لزوم تشکیل «شورای فرهنگی راهبردی» گفت: با تشکیل این شورا و تعریف شرح وظایف آن، امور فرهنگی دانشگاه بهتر و سهل‌تر دنبال خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: شبکه‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که توسط دیگران هدایت و فرماندهی می‌شود. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی باید اهداف و منافع ملی نظام را دنبال کند.

رهبر گفت: ما باید بتوانیم مطابق با اهداف و نظریه‌های مقام معظم رهبری گام برداریم و در کشور آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و در رفع آن‌ها اقدام کنیم.

او با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید در خدمت نظام و اهداف مقدس جمهوری اسلامی باشد، گفت: معاونت فرهنگی باید آسیب‌های اجتماعی نو را پیدا کند و برای آن‌ها راه‌حل بیابید چراکه مطمئنا آسیب‌های اجتماعی امروز کشور با ۵ سال گذشته متفاوت است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: به دنبال طرح‌های کلی به نفع نظام باشید، نه اینکه نگاهتان به طرح‌های کاسبکارانه باشد.

رهبر گفت: برای چاره‌اندیشی درباره آسیب‌های اجتماعی باید طرح‌های نو داشت و باید در سیاست‌ها و برنامه‌ها به نحوی رفتار کنیم که با آسیب مواجه نشویم.

او ادامه داد: از تحول نهراسید حتی اگر منجر به اتفاقی در دانشگاه شود و یا به قیمت کاهش درآمد در دانشگاه آزاد اسلامی بیانجامد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: اگر درآمدزایی به قیمت مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشد و یا به نفع نظام نباشد، درآمد برای دانشگاه آزاد برکت نخواهد داشت. باید در کنار درآمد، به دنبال حل مشکلی از نظام و رفع آسیب‌های اجتماعی باشیم.

سیاست دانشگاه آزاد نظارت سیستماتیک است

رهبر با بیان اینکه سیاست ما در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌سازی و نظارت سیستماتیک است تا با تخلف کمتری مواجه باشیم، گفت: به منظور برنامه ریزی فرهنگی برای کشور، اول باید در اصلاح فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی گام برداریم.

او با تاکید بر اینکه ملاک تصمیم‌گیری من برای پست‌های مدیریتی، شایسته‌سالاری و داشتن شاخص‌های مدیریتی است، گفت: همه بدانند که سیستم شایسته‌سالاری را در دانشگاه آزاد لحاظ خواهم کرد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    2 0
    آره خوب شما خودت بدون پارتی بازی شدی رییس دانشگاه آزاد. سوابق درخشان شما در زمان ریاست بر دانشگاه تهران در زمان احمدی نژاد نشون میده که چه آدمی هستی.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    2 0
    شایسته سالاری؟ ؟
  • بدون نام ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    1 0
    بهترین جوکی بودکه درسال جدید شنیده ام
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    1 0
    آن گروه رفت و اين گروه آمد و يکي از يکي بدتر
  • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    1 0
    دانشگاه ازاد رشته ی منو نابود کرد. دامپزشکی رو
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    1 0
    شایسته سالاری اونم در سیستمی که اکثرا بدون شایستگی استخدام شدند بیشتر شبیه فکاهیه. اول اعتبار مدرک اساتیدت رو یه بررسی بکن بعد بیا مراحل پیشرفته تر.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    1 0
    یکی نیست بهش بگه که خود شما از اقازاده ها هستید
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    1 0
    سلام خود ایشون با پارتی بازی رییس دانشگاه آزاد شد. اول خودشون تشریف ببرند کنار بعد برای بقیه نسخه بپیچن