۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۴
فیلم | رژه نظامی جیش‌الاسلام در نزدیک دمشق

پس از خروج شورشیان مسلح جیش الاسلام از غوطه غربی فیلمی از رژه دو سال پیش این گروه در نزدیک دمشق منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که مربوط به رژه نظامی دو سال پیش شورشیان مسلح جیش الاسلام در نزدیک دمشق است. این رژه نظامی اعلان جنگ علیه حکومت قانونی سوریه بود و اعلان جنگی علیه ارتش بشار اسد.

روز 5 شنبه 19 آوریل 2018 مصادف با 30 فروردین، شورشیان مسلح جیش الاسلام با دولت دمشق بر سر آتش بس و خروج از غوطه غربی به توافق رسیدند. المیادین دراینباره گزارش داد: برخی منابع میدانی از توافق مقامات سوریه و گروه‌های شورشی مسلح بر سر آتش‌بس در غوطه غربی دمشق خبر دادند.این توافق شامل خروج همه تروریست‌های مسلح داعش و جبهة النصره و گروه‌های کوچک در غوطه غربی و تحویل سلاح از سوی آنهاست.

طبق گفته منابع، براساس توافق‌ غوطه غربی، تروریست‌های داعش که تعدادشان نزدیک به ۱۲۲۰ تن است، منطقه حجرالاسود و یرموک را ترک و به سمت بادیه شرقی و تروریست‌های جبهه النصره به ادلب خواهند رفت. افراد مسلح گروه‌های دیگر نیز  می‌توانند بعد از رسیدگی به وضعیت‌شان،  میان ترک نهایی و  ماندن در منطقه "یلدا" واقع در حومه دمشق و "بیت سحم" یکی را انتخاب کنند.

منابع میدانی همچنین اظهار داشتند، ارتش سوریه پیروزی بزرگی را به دست آورده و  با خروج گروه‌های تکفیری از غوطه غربی، این بخش را آزاد می‌کند.

همزمان، شورشیان "جیش الاسلام" به منظور اجرای توافق‌نامه میان دولت و گروه‌های مسلح  از شهرک "الضمیر" واقع در حومه دمشق خارج شدند.

بر همین اساس این تصاویر را فعالان و حامیان حکومت سوریه به نشانه پیروزی در غوطه غربی منتشر کرده اند.

 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =