جماران نوشت:حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق صالحی‌منش دادیار جانشین دادستان انقلاب اسلامی تهران در سال‌های ١٣٦٠ تا ٦٥، طی یادداشتی در جماران با ذکر خاطره ای از دهه ۶۰ و فرمان هشت ماده ای امام، نوشت: اکنون پس از گذشت سال‌ها از آن جریان احساس می‌کنم که برگ زرینی از تاریخ انقلاب به دست امام راحل ورق خورد.

متن کامل این خاطره به این شرح است: یکی از مهم‌ترین مسائل سیاسی و چالش‌برانگیز در بحبوحه آغازین سال‌های دهه ۱۳۶۰، که برای حضرت امام خمینی (س) رهبر انقلاب اسلامی، اهمیت فراوان داشت و به طور مستقیم با آن درگیر بودند بحث عملکردی سیستم قضایی و امنیتی و انتظامی کشور بود. که منجربه برخورد مستقیم امام و صدور فرمان ۸ ماده‌ای از سوی ایشان گردید . ناگفته نماند هدف از صدور فرمان ۸ ماده‌ای در ۲۴ آذر ۱۳۶۱، حفظ و رعایت حریم خصوصی شهروندان و کرامت انسانی بود که البته حضرت امام این فرمان را برای اجرا در قوای سه‌گانه صادر فرمودند.

همچنین در این پیام از آقایان حضرت آیت ا‌له اردبیلی رییس دیوان عالی کشور و مهندس موسوی به عنوان نخست وزیر وقت خواسته شد بود تا ضمن پذیرش مسئولیت اجرایی فرمان، ستادی تشکیل گردد. که طی این اقدام صدها پرونده تشکیل و ده­‌ها قاضی، دادستان و دادیار محاکمه و اخراج گردیدند. در آن زمان، بنده نیز به عنوان متهم به تخلف در صدور حکم تعزیر مورد بازخواست و محاکمه قرار گرفتم. اگر چه اینجانب با ارائه­ مدرک و احکامی که از شورا داشتم و اظهارات شهود تبرئه گردیدم اما جو و فضای ملتهبی بین همه افراد دستگاه قضایی و انتظامی در کشور حاکم شده بود و همه از اینکه چه بدی و اشتباهی کردیم ناراحت و ناخرسند بودیم. ولی اکنون پس از گذشت سال‌ها از آن جریان احساس می‌کنم که برگ زرینی از تاریخ انقلاب به دست امام راحل ورق خورد. با توجه به فضای کنونی کشور، امروزه نیز ضرورت دارد مسئولین قوای سه‌گانه کشور با عزمی راسخ، برای صیانت از حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسان‌ها، اجرای پیام و فرمان ۸ ماده‌ای حضرت امام را سر لوحه اعمال و اقدامات خود قرار دهند. ان‌شاءلله

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =