مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ۷.۳ درصد از ناوگان باربری کشور متعلق به آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سلمان زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۷ هزار راننده در بخش حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند، گفت: ۲۴ هزار ناوگان باری و حدود ۲۶۰۰ ناوگان مسافربری در بخش عمومی استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند که در مجموع ۷.۳ درصد از ناوگان باربری کشور متعلق به استان آذربایجان شرقی است.

وی افزود: سال گذشته ناوگان باربری استان آذربایجان شرقی ۱۸.۰۲ میلیون تن بار جابه جا کرده اند که اگر با کشور مقایسه کنیم خواهیم دید که بیش از ۴ درصد بار کشور در آذربایجان شرقی حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان بار جابه جا شده و تعداد ناوگان باری عمومی آذربایجان شرقی به هیچ عنوان با همدیگر همخوانی ندارد و باعث می‌شود تا به لحاظ کم بودن میزان بار به تبع آن درآمد رانندگان نیز کاهش یابد.

سلمان زاده در ادامه با ذکر اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در ساخت راه‌های بین شهری و روستایی وظیفه‌ای ندارد، گفت: راهداری در حوزه راه وقتی وظیفه دارد که راه احداث شده تحویل داده شود و آن وقت ما وظیفه نگهداری از راه‌ها داریم.

وی تاکید کرد: نگهداری از ۱۴ هزار کیلومتر راه شریانی اصلی و فرعی استان آذربایجان شرقی جزو وظایف راهداری محسوب می‌شود که هزینه نگهداری از از محل اعتبار استانی و سازمانی تامین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در حوادث رانندگی عوامل انسانی، جاده و خودرو در شکل گیری حوادثه جاده‌ای نقش دارند، گفت: ۴ درصد خودرو‌هایی که در جاده‌ها و بزرگراه‌های آذربایجان شرقی تردد می‌کنند سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند و ۱۸ درصد تردد‌ها اصلاً فاصله طولی را رعایت نمی‌کنند.

سلمان زاده یادآور شد: در استان آذربایجان شرقی ۸۰ تا ۸۵ درصد حوادث جاده‌ای عامل انسانی دارد در حالی که این آمار در سطح کشور کمتر از آمار آذربایجان شرقی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =