دبیر اجرایی نخستین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس گفت: در نخستین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس، ۱۵ کلیپ و نماهنگ و ۵ مستند بلند به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرآنلاین از بیرجند، علی‌اکبر درانی‌پور در حاشیه افتتاحیه جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره از سال۸۱ توسط شهید حاج سعید سیاح کلید خورد به این صورت این شهید در مناطق محروم و حسینیه‌ها و مدارس به ویژه برای دانش‌آموزان فیلم‌هایی در مورد دفاع مقدس اکران می‌کرد.

وی افزود: شهید سیاح در سال ۹۴ در سوریه شهید شد و حوزه هنری خراسان جنوبی امسال از اقدام پسندیده این شهید الهام گرفت و نخستین جشنواره اکران دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس را کلید زد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس گفت: امسال فقط اکران فیلم‌های دفاع مقدس در دستور کار است اما در سال تحصیلی پیش‌رو برنامه جذب، آشنایی و استعدادیابی دانش‌آموزان را داریم تا به سمت تولید پیش برویم و آثار دفاع مقدس تولید کنیم.

درانی‌پور با بیان اینکه اکران فیلم‌های این جشنواره به مدت شش روز است، افزود: شنبه و یکشنبه هفته آینده اکران فیلم‌های این جشنواره در سالن جلسات حوزه هنری خراسان جنوبی با مخاطبین دانش‌آموزان پسر خواهد بود و شرکت همه دانش‌آموزان بلامانع است.

وی با بیان اینکه فیلم‌های منتخب سه روز باقی مانده در مساجد پس از نماز مغرب و عشا و برای عموم مردم اکران خواهد شد، تصریح کرد: روز دوشنبه در مسجد امام رضا(ع) ابتدای خیابان رجایی بیرجن، سه‌شنبه در مسجد حضرت ابالفضل(ع) شهرک بعثت بیرجند و چهارشنبه در مسجد فاطمه معصومه(س) مهرشهر، اکران فیلم خواهد بود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس گفت: اطلاع‌رسانی برای حضور در مکان‌های اکران فیلم، از طریق کانون‌های مساجد و در مدارس نیز از طریق انجمن اسلامی انجام شده است.

درانی‌پور با بیان اینکه فیلم‌های دفاع مقدس تولیدات سراسر کشور است و فیلم‌هایی انتخاب شده که در سطح دانش‌آموزان باشد، گفت: دانش‌آموزان استان این پتانسیل را دارند که با امکانات حوزه هنری به سمت تولید فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس بروند.

وی افزود: در نخستین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس، ۱۵ کلیپ و نماهنگ و ۵ مستند بلند به نمایش درمی‌آید.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =