سرپرست سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری از کاشت و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال ، همزمان با هفته درختکاری در شهر اراک خبر داد و گفت : کاشت نهال در ایام این هفته که از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۸ اسفندماه ادامه دارد ، در مناطق تعیین شده در سطح شهر اراک انجام خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین ، محمد رضا کشاورزیان که در اولین روز از هفته درختکاری در مراسم نمادین کاشت نهال در پارک آزادی همراه با خبرنگاران و اصحاب رسانه سخن می گفت ، با اشاره به این مطلب بیان کرد : میزان فضای سبز تحت پوشش سازمان حدود ۱۲۸۰ هکتار است و ۹۰۰ هزار اصله درخت در فضای شهری اراک وجود دارد که با توجه به اینکه درختان یکی از سرمایه‌های کلان شهر اراک محسوب می‌شوند و نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارند ، بخش مهم برنامه های سازمان در زمینه نگهداری، احیا و توسعه فضای سبز موجود متمرکز شده است.
وی با بیان اینکه بخش عمده کاشت نهال و برنامه های هفته درختکاری در منطقه سیبک و نوار کمربندی غرب شهر اراک انجام خواهد شد افزود : مراسم کاشت نهال در منطقه سیبک ،همزمان با روز درختکاری با حضور مسئولان استان برگزار خواهد شد .، اقداماتی که در این منطقه در حال انجام است ، در راستای اجرای طرح توسعه هزار هکتار فضای سبز می باشد که از طریق مشاوره با منابع طبیعی و استفاده از نظرات کارشناسان و سمن های زیست محیطی فعال در این بخش ، مطالعات لازم انجام شده تا گونه های متنوع و متناسب با شرایط اقلیمی و با مصرف آب پایین در این منطقه کاشت شود و یک فضای سبز مشجر پایدار را ایجاد کنیم.
کشاورزیان گفت : به مناسبت هفته درختکاری ، شهرداری اراک اقدام به توزیع نهال رایگان از طریق ۵ ایستگاه مشخص شده در سطح شهر می‌نماید که بوستان‌های مادر،آزادی ، امیرکبیر و مقابل معاونت فنی و عمرانی شهرداری اراک به این منظور تعیین شده است. همچنین در یک ایستگاه با حضور کارشناسان فضای سبز به سوالات مردمی در این خصوص پاسخ داده می شود.
* تشکیل کارگروهی تخصصی برای همفکری با سمن ها و کارشناسان در حوزه فضای سبز و زیباسازی شهری
سرپرست سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری با اشاره به افزایش دو برابری بودجه سال آتی این سازمان به ۶۳ میلیارد تومان افزود : در خصوص نگهداری و رسیدگی به فضای سبز موجود شهر اراک و به ویژه تغذیه درختان سطح شهر ، در سالهای گذشته اقدامات قابل قبولی انجام نشده بود که عوامل مختلفی موثر بوده است و بسیاری از درختان اراک رنجور و آسیب دیده هستند ، در همین راستا تلاش شده تا با انجام برنامه های مستمر و کارشناسی برای رفع این مشکلات گام برداریم.
وی در ادامه صحبت های خود در خصوص برخی انتقادات وارد شده نسبت به نحوه هرس درختان سطح شهر به تشکیل نشست سه ساعته کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک در روز گذشته اشاره کرد و گفت : قطعا نظرات سمن ها و کارشناسان این حوزه برای کمک به بهتر شدن شرایط و دلسوزانه است که سازمان نیز به دنبال حرکت در همین مسیر و نه تقابل با فعالان زیست محیطی است ؛ برای انجام برنامه های آتی سازمان در حوزه فضای سبز و زیباسازی شهری ، کارگروهی تخصصی با حضور کارشناسان مربوطه تشکیل خواهد شد.
کشاورزیان به این نکته که درختان اراك دچار آفات و امراضی هستند كه ناشي از نبود تغذيه مناسب و آبرساني درست طي سال‌هاي اخير است، تاکید کرد و ادامه داد : اين آفات به درختان ضعيف حمله مي‌كنند و با توجه به شرایط موجود درختان اراک ، راهي جز هرس باقي نمي‌ماند، از سویی در كنار هرس بايد فرم‌دهي درختان شهری نيز مد نظر قرار گيرد و بر این اساس ناگزير بوديم حتي شاخه‌هاي بدون آفت را نيز جهت فرم‌دهي درخت هرس کنیم.
*انجام طرح های آماده سازی سیمای شهری جهت استقبال از بهار
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اراک از برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی در سطوح مختلف کارگری و کارشناسی خبر داد و اظهار داشت : یکی از برنامه های پایه ای سازمان در زمینه فضای سبز آموزش است و در این راستا پیمانکاران را نیز مکلف خواهیم کرد تا استفاده از نیروهای آموزش دیده را در اولویت قرار دهند.
وی از آمادگی کامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک برای استقبال از بهار خبر داد و بیان کرد : کاشت گل‌های بهاری از جمله بنفشه و شب بو ، آماده سازی چهره و سیمای شهری و طراحی و ساخت المان های نوروزی ، نظافت و پاکسازی پارک ها و... از جمله اقداماتی است که در حال انجام و تکمیل شدن می باشد. علاوه بر این تمهیدات مورد نظر برای ایجاد فضایی مناسب در بخش فضای سبز اراک در نظر گرفته شده که مسافرین نوروزی و شهروندان به بهترین نحو از این فضا استفاده کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =