تسنیم نوشت:دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران به دنبال تصمیم شب گذشته هیئت دولت در خصوص بازار ارز از برگزاری جلسه‌ای خبر داد که براساس آن دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی و سایر دستگاه های مسئول از صبح امروز در اماکن آلوده این بازار مستقر شدند.

علی‌اکبر پوراحمد نژاد، با اشاره به تصمیم شب گذشته هیئت دولت در خصوص بازار ارز و نوسانات اخیر آن اظهار کرد: از آنجایی که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صراحت قید شده هرگونه فعل یا ترک فعلی در خصوص کالا یا ارز که به خارج شدن عرضه و معاملات آن از مسیر قانونی شود «قاچاق» اطلاق می‌شود و لفظ قاچاق تنها شامل ورود یا خروج کالا و ارز از مبادی مرزی نمی‌شود، شب گذشته تصمیماتی درباره اتفاقات اخیر بازار ارز اتخاذ شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: به دنبال تصمیم شب گذشته هیئت دولت، بامداد امروز ابلاغیه‌ای از سوی استاندار تهران صادر شد و ساعت 7 صبح امروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی، تعزیرات و پلیس آگاهی برگزار شد تا روند اجرای این ابلاغیه و سهم هریک از این دستگاه‌ها در اجرای آن مشخص شود.

وی ادامه داد: پس از این جلسه و از ساعات ابتدایی صبح امروز تیم‌های عملیاتی دستگاه‌های عضو در اماکن عرضه و معاملات ارز در استان تهران مستقر شدند.

پوراحمد نژاد گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده تیم‌های عملیاتی برای آرام‌سازی فضا در اماکن آلوده که باعث دامن زدن به نوسانات ارزی شده بودند وارد عمل شدند و در صورت نیاز با متخلفینی که بر ادامه اقدامات سوء خود اصرار داشته باشند با جدیت برخورد خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول با استقرار در این اماکن به دنبال جلوگیری از تجمع افراد پیش از آغاز انجام مبادلات ارزی هستند تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از مردم عوام نیز با ورود ناآگاهانه به بازار و فریب خوردن ظاهر جذاب آن باعث افزایش التهابات و نوسانات این بازار شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام متقاضیان ارز قادر به تامین ارز و دلار مورد نیاز خود از بازار هستند یا خیر گفت: معاملات اصلی ارز همگی در سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سنا انجام می‌شود و این معاملات بر اساس ضابطه و مولفه‌های موجود بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود.

پوراحمدنژاد گفت: باید توجه داشت که خرید ارز نیازمند دلیل و هدف برای کاربرد خارج از کشور از قبیل معاملات اقتصادی، سفر و مواردی از این دست است که متقاضیان با ارائه مدارک و ثبت دلایل خود برای تامین ارز مورد نیازشان، بدون هیچ محدودیتی ارز را با قیمت مصوب اخذ می‌کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین ارز مورد نیاز فعالیت‌هایی که نیاز به ارز داشته وجود ندارد گفت: علی‌رغم اینکه هیچ محدودیت عرضه ارز وجود ندارد ولی ما حتماً با معاملاتی که بسترشان مبادله پول با پول یا سفته‌بازی و یا معاملات فردایی است برخورد جدی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دستور برگشت ابلاغ نشود در بازار حضور خواهیم داشت: در 2 مرحله اخیر اجرای طرح در بازار ارز، تعدادی از مخلان این بازار شناسایی و دستگیر شدند که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند ولی متاسفانه اکثریت افراد دستگیر شده در این طرح ها افراد عادی و مردم عوام بودند که به دلیل ناآگاهی وارد این بازار و نوسانات شده بودند که همگی آزاد شدند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    3 0
    یا للعجب تاریخ بارها و بارها تکرار میشود ولی چرا از آن درس گرفته نمیشود؟
  • بی نام DE ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    5 2
    كساني كه نياز به ارز براي فرزندشان كه در خارج تحصيل مي كنند دارند چه بايد بكنند