دکتر محمود اسعدی، یادداشت تازه خود را با عنوان "خدمات" و مساله "احترام" در ایران منتشر کرد.

دبیر ستاد چهره های ماندگار در یادداشت تازه خود در گروه نخبگان خبرآنلاین نوشت: خدمت نوعی تولید است که معمولا در ایران چندان جدی تلقی نمی شود. توجه به مخاطب و مشتری در همه ابعاد و کمک به ارتقا روحیه و توان او "خدمت" محسوب می شود بسیاری از فعالیت های سازمانها، افراد و نهادها در دایره خدمت قرار دارد. از منزل که خارج می شوید از تاکسی و اتوبوس تا رستوران ها و مراکز آموزشی و خدمات پزشکی همه در این حوزه اند. حال ببینید ما با خود چه می کنیم یا چه نوع خدماتی به همنوعان خویش ارائه می کنیم. در آنچه بیش از همه به چشم می آید عدم احترام به مشتری به معنی اخص کلمه است.
احترام حلقه مفقوده اصلی است. مثلا در ادارات و نهادها وقتی وارد می شوید سرگردانید اگر کسی دم در ابتدا در را بگشاید و راهنمایی کند نوعی "احترام" است. چیزی که شاید نوعی "تشریفات" زائد تلقی شود که هرگز چنین نیست. نظم افراد و شیوه برخورد آنها بخصوص در مبادی ورودی نهادهای خدمت دهنده بسیار مهم است. اغلب اگر هم کسی هست خسته، پرخاشگر و عصبانی بنظر می آید که انگار به زور وظیفه اش را انجام می دهد. سر و وضع اش هم چندان مناسب نیست.

وی می افزاید: در خیابان ها و بوستان و فرهنگستان نیز! پلیس راهنمایی که نامش روشنگر هدایت است بغایت بی حوصله و کم توجه است. اگر کسی آدرسی بپرسد اغلب با همان واژه معروف "نمی دانم" مواجه می شود. پزشک و مهندس و مدیران هم همین کار را می کنند. اساسا گویا بی احترامی در جامعه امروز ارزش شده است! در موضوع "خدمت" اساس انسان و روابط انسانی است و با حوزه تولید بسیار متفاوت است. اگر در مقوله تولید ما با مشکلات فراوان مواجهیم در خدمات این بلاتکلیفی و عدم رضایت می تواند با همت و خواست عمومی تعدیل و تلطیف شود.

متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =