ایرنا نوشت: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: شهرهای مرزی باید با همت جوانان مرزدار به خط مقدم جبهه اقتصادی کشور و ویترین نظام اسلامی تبدیل شوند.

سعید جلیلی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم بانه در مسجد جامع اظهار کرد: جوانان بانه ای و مریوانی باید به بهترین صادر کنندگان منطقه تبدیل شوند و دروازه های مرزی با همت این جوانان به نقاط مهم مبادلات مرزی کشور تبدیل شوند. برای رسیدن به این اهداف باید جوانان ابتکار عمل داشته باشند و از فرصت های ارزشمند گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تجاری منطقه به خوبی بهره برداری و استفاده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شد و سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد، تاکید کرد: اهداف شعار سال با کارآفرینی و ابتکار جوانان و صادرات محصولات تولید داخلی محقق می شود لذا شهرهای مرزی بهترین فرصت را برای تحقق اهداف شعار سال دارند.

جلیلی همبستگی و اتحاد مردم را رمز اقتدار و امنیت ایران اسلامی دانست و یادآور شد: دشمنان ما سال ها با تمام امکانات و تجهیزاتی که در اختیار داشتند علیه کشورمان اقدام کردند و از هیچ رفتار خصمانه ای علیه ملت ما دریغ نکردند اما هیچگاه به خواسته های خود نرسیدند.

وی با اشاره به قدرت ایران در جامعه جهانی گفت: بعد از گذشت 40 سال دشمنان شکست خورده همچنان به دنبال توطئه هستند اما در منطقه ای که مملو از ناامنی است، امنیت ایران بی نظیر و مثال زدنی است. امنیت جامعه حاصل همراهی مردم با نظام است. هیچ فاصله ای بین مردم و نظام و مسئولان وجود ندارد ضمن اینکه مرزنشینان در امینت امروز جامعه، نقش اساسی و بسیار مهمی دارند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شکل گیری تمدن جدید اسلامی و الگوی های رفتای و فکری این تمدن اضافه کرد: ایران اسلامی امروز یک الگوی موفق برای همه ملت های آزادیخواه است. فعالیت های اقتصادی با این الگوی اسلامی شکل می گیرد چون نگاه ما به قله های ترقی است بنابراین جوانان نباید به حداقل های زندگی اکتفا کنند بلکه بدنبال پیشرفت و خلاقیت باشند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =