بابک کریمی بازیگر سینمای ایران در نوشته‌ای دیدگاه خود را درباره یکی از آثار حاضر در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «دریای غم» اولین فیلم ونسا ردگرِیو در مقام کارگردان به شمار می‌آید و تعمقی است بسیار شخصی و پویا درباره بحران پناهندگان و مشکلات آن‌ها. این فیلم با تلفیق گذشته و حال، مستند و درام، و از نگاه و زبانِ داوطلبان و کودکان، به انعکاس اهمیت حقوق بشر می‌پردازد.

نوشته کریمی بازیگر فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» درباره این مستند که در بخش مستند زیر ذره بین جشنواره جهانی حضور دارد به این شرح است: «چه چیز مشترکی وجود دارد بین شکسپیر، وانسا ردگرو و جنگ؟ این اثر وانسا ردگرو، بازیگر سرشناس سینما و تئاتر انگلیس و فعال مدنی، تماشاچی را از یک دریچه جدیدی وارد معقوله جنگ می‌کند. «مهاجرت جنگ» یکی از معضلات همیشگی انسان بوده و هست. ریشه کندن از سرزمین مادری همیشه عواقب جبران ناپذیری را برای مهاجرین ایجاد می‌کند، مخصوصا در کودکان. خانم ردگرو با رجوع کردن به خاطرات کودکی خود از دوران جنگ جهانی دوم، و با استفاده از جملات و‌ دیدگاه شکسپیر از جنگ، به کودکان جنگ می‌پردازد. به انسان‌های آینده با ناخودآگاهی پر از درد و وحشت. چطور می‌شود با این درد و وحشت مقابله کرد؟ آیا قابل ترمیم است؟ چه کاری از دست ما بر می‌آید؟»




ونسا ردگرِیو متولد 30 ژانویه 1937، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون انگلیسی و یک فعال سیاسی است. او در سال 2003 به‌عنوان عضوی از تالار مشاهیر تئاتر آمریکا پذیرفته شد و در سال 2010، جایزه یک عمر فعالیت هنریِ بفتا را دریافت کرد. آرتور میلر و تنسی ویلیامز از ردگرِیو تحت عنوان «بزرگ‌ترین بازیگر زن زنده این دوران» تمجید کرده‌اند؛ بازیگری که تاکنون برنده جوایز بی‌شماری ازجمله جایزه اسکار، اِمی، تونی، بفتا، اولیور، گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما شده است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =