با حضور فرماندار رودسر به مناسبت روز جهانی زمین پاک و هفته آشنایی با مشاغل از یک کتاب زیست‌محیطی رونمایی و یک بازارچه خیریه کارآفرینی در مدرسه غیردولتی دانش‌بنیان رودسر دایر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرماندار رودسر در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: برای بسترسازی و خلق و ایده پردازی نونهالان باید شرایط را فراهم کرد تا شاهد اتفاقات خوب و بی‌نظیر باشیم.

علی وارسته بهدانی با اشاره به اینکه فضای آموزشی مدارس و حتی مراکز آموزش عالی باید به سمت کاربردی شدن و مهارت‌آموزی پیش رود، افزود: صرفاً گذراندن واحدهای درسی و امتحانات پایان‌ترم نمی‌تواند دانش آموزان و دانشجویان ما را افرادی با علم و متخصص و مستقل پرورش دهد.

وی تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف می‌تواند قابلیت‌های شهرستان رودسر را به‌درستی نمایان سازد.

فرماندار رودسر با تأکید بر اینکه اولویت‌های کاری سال ۹۷ مشخص است و بر همان اساس نقشه راه را مشخص کرده ایم، افزود: ایده‌های نونهالان و جوانان قطعاً در مسیر راه یاری کننده است و نیازمند ارائه نظرات و پیشنهادات آینده‌سازان هستیم.

وارسته بهدانی اظهار کرد: مردم شهرستان رودسر را در طول این چند ماه بسیار شریف و دلسوز و بافرهنگ بسیار غنی دیده‌ام و جز اظهار لطف و خوبی ندیدم این موارد وظیفه‌ام را سنگین‌تر می‌سازد تا بتوانم خوبی‌هایشان را جبران کنم چراکه بیش‌ازاندازه از آن‌ها خوبی دیده‌ام .

وی بابیان اینکه معتقدم باید از حالت گفتاری خارج شویم و وارد اجراییات شویم، خاطرنشان کرد: ورود سرمایه‌گذاران متعدد در بخش‌های مختلف در طول چند ماه اخیر نشان می‌دهد شهرستان رودسر توانسته اعتماد متقابل را در بین مردم و سرمایه‌گذاران مضاعف سازد و احساس امنیت برای سرمایه‌گذار است که می‌تواند پای آنان را به شهرستان باز کند تا حرف‌های ما به عمل تبدیل شود.

فرماندار رودسر گفت: معتقدم کارهای اجرایی و تغییر و تحولات باید به کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذار انجام پذیرد و مسئولین باید ۱۰۰ درصد پذیرای حضورشان باشند.

وارسته ادامه داد: به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان رودسر ۱۰۰ درصد آمادگی دارم شرایط حضور سرمایه‌گذاران را فراهم‌سازم و فراتر از توانم برای ماندگاری‌شان تلاش کنم تا مردم شهرستان تغییر را شاهد شوند و به آنچه حقشان است بتوانند دست یابند.

مؤسس مدرسه دانش‌بنیان رودسر نیز در ادامه گفت: به مناسبت هفته آشنایی با مشاغل و تأکید آموزش‌وپرورش بر پرورش استعدادها و خلاقیت دانش آموزان، بازارچه خیریه کارآفرینی محصولات تولیدی دانش آموزان و اولیاء آنان باهدف خیریه به مدت یک روز برگزارشده است و سود حاصله از آن به آسایشگاه امام رضا(ع) رودسر اهدا شد.

آزاده عصری با اشاره به نام‌گذاری روز دوم هفته مشاغل با عنوان دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ کار، کارآفرینی و خوداشتغالی ادامه داد: هدف از برگزاری این بازارچه خیریه کارآفرینی، حرفه‌آموزی دانش آموزان در کنار آموزش‌های تئوری بوده است که این موضوع در سند تحول بنیادین نیز اشاره‌شده اما معمولاً نادیده گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر ایجاد توانمندی دانش آموزان در این بازارچه‌ها برای ورود به زندگی حرفه‌ای تصریح کرد: دانش آموزان باید یاد بگیرند چگونه سرمایه‌گذاری کنند؟چگونه بازاریابی کنند و چگونه تبلیغات درستی برای معرفی محصولات تولید خود ارائه نمایند. برپایی این بازارچه‌ها علاوه بر ترویج کارآفرینی، زمینه را برای تشویق آن‌ها به ارائه طرح خلاق و نوآورانه فراهم می‌کند و شناخت و ترویج کارآفرینی با کمک به تفکر آزاد و تشویق موجب افزایش اعتمادبه‌نفس آنان می‌شود و با رویکردی آموزشی، دانش آموزان دانش و اطلاعات خود را با نیازهای جامعه و موقعیت‌های زندگی منطبق می‌کنند.

در این مراسم به مناسبت روز جهانی زمین پاک از یک کتاب زیست‌محیطی نوشته کودک ۸ ساله باران علی نیا رونمایی شد. باران علی نیا دانش‌آموز پایه دوم مدرسه دانش‌بنیان است و در کتاب خود به اهمیت آب و نحوه مصرف آن برای کودکان هم سن خود پرداخته است.

تفکیک درب‌های پلاستیکی بطری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که دانش آموزان این مدرسه توانستند با جمع‌آوری سیصد کیلو درب بطری در این مدرسه و با سود حاصله از فروش آن یک صندلی چرخ‌دار را خریداری و به نیازمندان اهدا نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =