۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

در جامعه ما کتاب نخواندن یک درد است. بی‌سوادی، ندانستن تاریخ، ادبیات و استقبال از محصولات فرهنگی مک دونالدی که در فضای مجازی عرضه می‌شود دردی بزرگ‌تر.

در چنین جامعه‌ای تمام ارکان و مسئولان باید به عنوان یک وظیفه ملی  و حتی دینی کار بازدیدکنندگان و خریداران کتاب را تسهیل کنند. متاسفانه در سالیان قبل با اقدامی اشتباه نمایشگاه کتاب که به جرات بزرگترین حادثه فرهنگی کشور است را به شهر آفتاب انتقال دادند آنهم به بهانه ترافیک. این در حالیست که روزمره نمایشگاههای بسیاری از قبیل مطبوعات، مبل و لوازم خانگی و تنقلات و رسانه های دیجیتال و خلاصه دهها نوع نمایشگاه در مصلی و اطرف آن برگزار می شود و ترافیکش هم کم از نمایشگاه کتاب نیست که حتی بیشتر هم هست.
القصه وقتی راهنمایی و رانندگی در هماهنگی با شهرداری اعلام می کند که برای بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب پارکینگی در نظر گرفته نشده است، با خود اندیشیدم مگر خواندن کتاب و تفکر و تدبر در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما چیزی کمتر از عبادت است؟ لااقل در سخنرانی های مسئولان فرهنگی که همین طور است.پس چرا باید برای بازدید کنندگان از این نمایشگاه پارکینگ در نظر نگرفت و به خاطر ناراضی بودن انتقال نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی با بازدیدکنندگان  که برخی از شهرستانهای دور می آیند بی مهری کرد؟

آیا بازدیدکننده ای که با اتومبیل دور پارکینگ خالی و البته تعطیل مصلی تهران به دنبال جای پارک، بنزین می سوزاند و دود تحویل آسمان می دهد چیزی از مشکلات این شهر کم می کند؟

امیدواریم تا قبل از شروع نمایشگاه در این اقدام تجدید نظر شود چون قطعا هم نارضایتی ایجاد خواهد کرد و هم باری از دوش ترافیک همیشه سردرگم تهران سبک نخواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =