کاهش مرگ‌ومیر با ویزیت توسط یک پزشک یکسان در طول زمان

برای اولین بار دانشمندان انگلیسی دست به تحقیق درباره ارتباط میان ویزیت توسط یک پزشک یکسان در طول زمان و میران مرگ‌ومیر زودرس زدند.

 

به گزارش خبرآنلاین، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر و مرکزسنت لئونارد در اکستر یک بررسی سیستماتیک میان تداوم مراقبت از یک بیمار توسط یک پزشک به‌طور منظم در طول زمان و میزان مرگ‌ومیر بیماران انجام دادند.{لینک}

این مطالعه در نوع خود بی‌نظیر بوده و یافته‌های آن می‌تواند پیامدی حیاتی برای اولویت دادن به بهبود و مراقبت از بیمار و لزوم برقراری ارتباط میان پزشک و بیمار داشته باشد.

«دنیس پِرِی را گِرَی» به همراه همکارانش، 22 تحقیق صورت گرفته درباره تداوم مراقبت و مرگ‌ومیر را موردبررسی و آنالیز قراردادند. پروفسور فیلیپ ایوانز دستیار پژوهشی طرح گفت: تداوم مراقبت زمانی اتفاق می‌افتد که یک بیمار و پزشک به‌طور مداوم یکدیگر را دیده و بشناسند. این استمرار منجر به ارتباطات بهتر شده و رضایت بیمار جلب شده و به نصایح پزشک بیشتر گوش‌داده و درنتیجه کمتر به بیمارستان مراجعه می‌کنند. درنتیجه با بررسی 22 تحقیق مذکور معلوم شد که میزان مرگ‌ومیر در پیِ دیدار منظم بیمار و پزشک کاهش‌یافته است.

جزییات این تحقیق در مجله BMJ Open منتشرشده است.{لینک}

اگر بیماران از یک پزشک به‌طور مستمر استفاده کرده و توسط وی ویزیت شوند، به زنده ماندن خود کمک کرده‌اند.

به گفته دنیس، تاکنون انتخاب ویزیت شدن توسط دکتر به‌عنوان حسن نیت مطرح بوده، اما اینک معلوم شده است کیفیت کار پزشکی بسیار مهم بوده و موضوع مرگ و زندگی در میان است.

از سوی دیگر پروفسور اوانز هشدار می‌دهد که: این روزها روی فناوری‌های پزشکی تأکید شده، درحالی‌که جنبه انسانی پزشکی نادیده گرفته می‌شود. در تحقیقات ما مشخص شد که نجات بیمار در اولویت بوده و هر فاکتوری که در این امر مؤثر باشد، ازجمله رابطه بیمار با پزشک برای تداوم درمان باید لحاظ شود.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =