ایسنا نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگی که امروز دشمن به راه انداخته، ناامیدکردن مردم در یک فضای خیالی است و می‌خواهد نشان دهد که دیگر نظام دارای پشتوانه اجتماعی نیست.

سردار حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه نینوا استان گلستان اظهار کرد: دفاع مقدس هشت ساله ما باعث شد که ملت ایران الگوی نبرد با دشمنان بزرگ را بیاموزد و متناسب با سیاست غلبه بر قدرت‌های جهانی، ساختمان دفاعی خود را بنا کند. وقتی دشمن ما را تحت فشار اقتصادی قرار داد، استعدادهای‌مان شکوفا شد. با انتخاب مسیر خودکفایی و استقلال، اجازه ندادیم خواسته‌های آن‌ها تحقق یابد.

وی با بیان این‌که «در برخی از جنبه‌های فناوری‌های مدرن در تراز کشورهای پیشرفته قرار گرفتیم»، افزود: در ادامه دشمن سیاست جلوگیری از پیشرفت علمی ایران را حتی به روش ترور دانشمندان کشورمان پیش گرفت. بر اساس کلام الهی، آسایش هر امتی از درون سختی ها حاصل می‌شود. وقتی به فرهنگ اسلام و قرآن تکیه کردیم، توانستیم مقابل تهاجم فرهنگی ویرانگر غرب بیاستیم و از کرامت، ارزش ها، دین و شرفمان دفاع کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به حوادث منطقه، گفت: دشمن امروز احساس می کند که بخش های مهمی از سرزمین های تحت سیطره خویش را از دست داده و دیگر قادر به باز پس گرفتن آن نیست.

وی با بیان این‌که «دشمن جنگ را به زوایای دیگر کشانده است»، تصریح کرد: دشمن همه تلاش خود را به کار گرفت تا از زاویه یک تهاجم اقتصادی سنگین به میدان بیاید. حقیقت این است که ما از تحریم اشباع شده ایم، دشمن همواره همه قدرت خود را به کار بسته اما ما از این قدرت عبور کرده‌ایم. دشمن بیش از این نمی‌تواند تحریم و تهدید کند، تنها یک فضای عملیات روانی وسیع را ساخته و از منظر آرزوهایش سخن می گوید نه از از منظر واقعیت ها.

وی با تاکید بر قدرت کشور در همه زمینه‌ها، گفت: امروز پشتوانه اجتماعی نظام از هر زمان دیگری بیشتر است، این موضوع با حضور مردم در صحنه‌های دی ماه و 22 بهمن ماه سال 96 به خوبی نشان داده شد. دشمن فکر می‌کند که اعتراضات صنفی گله از نظام است، در حالی که این چنین نیست. آن‌ها که اعتراض می‌کنند می‌خواهند مسائل‌شان به دست نظام حل شود. در حالی که در غرب نه تحریم، نه فشارهای سیاسی سنگین و نه محاصره دارند، اما در حل مسائل خودشان باز مانده اند. نظام ما با همه این فشارهای جهانی، همچنان توانمند و با ثبات ایستاده است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی کشور امروز دریافتند که با روش های متعارف نمی‌توان در یک میدان جنگ کشور را مدیریت کرد و باید با مدل جهادی و انقلابی نظام را اداره کرد که اگر در ورطه عمل محقق شود، مسائل ما حل خواهد شد. کشور ما برای خود اتکایی و وابسته نبودن به هیچ کشور دیگری، چیزی کم ندارد.

دشمن پیگیر راهبرد تحریم و فشار برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام اسلامی است

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد با قدردانی از فرماندهان و رزمندگان این نیرو در اجرای موفق ماموریت عملیاتی خود اظهار داشت: تلاش‌های نیروی زمینی سپاه برای مقابله با دشمنان و تأمین امنیت مناطق مرزی به ویژه شمالغرب و جنوب شرق کشور موفق و برای مردم میهن اسلامی امنیت آفرین بوده است. نیروی زمینی سپاه برای دفاع از مناطق تحت مأموریت خود ازاشراف اطلاعاتی و توان رزمی بالایی برخوردار و در واقع یکی از عوامل موفقیت این نیرو همین مؤلفه های مهم بوده است.

وی با اشاره به «تلاش‌های مستمر و قابل تحسین سردار پاکپور و رزمندگان نیروی زمینی سپاه در تأمین امنیت مرزها» یادآور شد: امنیت ضروری‌ترین نیاز هر کشور و ملتی است که بحمدالله در ایران اسلامی در همه عرصه ها نمود آن ملموس و آشکار است. دشمن پی گیر راهبرد تحریم و فشار برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام اسلامی است که این موضوع به فضل الهی با هوشمندی ملت فرجامی جز شکست نداشته و آمال و آرزوهای دشمن باطل خواهد شد.شرایط امروز کشور نشان می‌دهد جبهه دشمن، ترکیبی از همه فشارها را علیه نظام و ملت ایران بکار گرفته است.

وی با بیان این‌که «قاطبه مردم ایران به نظام و انقلاب اسلامی پایبند و وفادار هستند و مسئولین باید قدردان این نعمت بزرگ باشند» تصریح کرد: عبور از سختی‌ها، اقتصاد مقاومتی، نگاه انقلابی و عدم نگاه به بیرون راه پیشرفت و موفقیت کشور است و ان‌شاالله با همت مردم و به ویژه مسئولین با گذر از وضعیت خطیر امروز، آینده روشن‌تری برای میهن اسلامی رقم خواهد خورد.

فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به «ظرفیت‌ها و استعدادهای مثال زدنی و بومی ایران اسلامی که می‌تواند پیش روندگی و پیش برندگی نظام در عرصه های مختلف را تضمین نماید» بر لزوم اعتماد به نسل جوان به عنوان ثروت ملی و سرمایه های نیروی انسانی کشور تاکید کرد.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787610

برچسب‌ها