ایسنا نوشت: خواننده تیتراژ فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» می‌گوید: هومن سیدی خواست موسیقی را به سمتی ببریم که به شخصیت نوید محمدزاده در فیلم (شاهین) نزدیک باشد و حال و هوای زندگی آن قشر از آدم‌های جامعه را دربرگیرد.

رضا کولغانی، خواننده تیتراژ فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» (به کارگردانی هومن سیدی) می‌گوید: «پیش از این برای فیلم «خشم و هیاهو» یک تجربه با هومن سیدی داشتم که شاعر آن کار محمود طلوعی بود. برای همین هم او از همان ابتدا فیلم‌نامه را داد تا بخوانم و خواست موسیقی را به سمتی ببریم که به شخصیت نوید محمدزاده در فیلم (شاهین) نزدیک باشد و حال و هوای زندگی آن قشر از آدم‌های جامعه را در بر بگیرد.»

او ادامه می‌دهد: «ما هم موسیقی و کلام را که سروده احسان گودرزی بود، به همان سمت و سو بردیم. تمام اتفاق‌هایی که به لحاظ روایت موسیقی در فیلم افتاده، در تیتراژ آخر هم لحاظ شده و به این ترتیب اثری خلق شده که علاقه عجیبی به آن دارم و امیدوارم مخاطبان سینما هم از این کار لذت ببرند.»

کولغانی اظهار می‌کند: «هومن سیدی شناخت بسیار خوب و درستی نسبت به موسیقی دارد و به همین دلیل هم در کارش موفق است. شنیدن موسیقی خوب و درکِ تفاوت آن با دیگر موسیقی‌ها، تأثیر بسیاری دارد و به همین دلیل هم نمی‌تواند به راحتی از موسیقی در فیلم‌هایش بگذرد. برای من همکاری بسیار دلچسبی بود و از کار کردن با هومن و تیم خوبش کاملاً رضایت دارم و پیامدهای خوبی برای خود من داشته است.»

او که پیش از این به واسطه حضورش در گروه موسیقی «داماهی» بیشتر سمت و سوی موسیقی آکوستیک رفته، بیان می‌کند: «من پیش از این، تجربه خیلی جدی در موسیقی الکترونیک نداشته‌ام و خوشحالم که برای اولین‌ بار با یک تیم درست و حسابی این کار را انجام دادم؛ البته کارهایی هم با علی پناهی کرده‌ام که آنها هم جذاب بودند.»

رضا کولغانی

این خواننده همچنین می‌گوید: «بامداد افشار (آهنگساز موسیقی متن فیلم مغزهای کوچک زنگ‌زده) در کارش و همچنین موزیک الکترونیک ایران، برای خودش امضا دارد و مسیر درستی را هم در حال پیمودن است؛ یک فضای بسیار مدرن و در کنارش استفاده از موسیقی‌های فولک و لحن‌های سنتی که شناخت درستی از آن‌ها دارد و می‌توانید آن را در کارهای مشترکش با اصغر پیران هم بشنوید.»

او اضافه می‌کند: «به موزیک بامداد افشار می‌توان به عنوان بخشی از این فیلم نگاه کرد که تأثیر زیادی روی آن داشته و در واقع موسیقی جنبه حرکتی عجیبی در این فیلم دارد. بامداد زحمت زیادی برای این موزیک کشیده و موسیقی‌اش همانند فضای فیلم، یک فضای کولی و وحشی و مدرن دارد.»

کولغانی در ادامه اظهار می‌کند: «من لحن موزیک تیتراژ را با شعر احسان (گودرزی) ساختم و با چند لاین گیتاری که ابراهیم علوی زده بود، برای بامداد فرستادم و او هم کار را در بهترین حالت ممکن تحویل داد. در واقع می‌توانم بگویم که همه چیز در این فیلم کنار هم چفت شده، از موزیک، تا فیلم‌نامه و کارگردانی؛ من خودم خیلی نسبت به آن امیدوارم.»

فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ‌زده»، اثر تازه هومن سیدی با موسیقی متن بامداد افشار و تیتراژ به آهنگسازی و خوانندگی رضا کولغانی خواننده هرمزگانی و ترانه‌سرایی احسان گودرزی، در تهران و شهرستان‌ها به اکران درآمده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =