۰ نفر
۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

ایسنا نوشت: شهردار محمد شهر گفت: برای ساماندهی کانال سیاه جوب در حوزه محمد شهر بین 25 تا 30 میلیون تومان اعتبار نیاز است که شهرداری محمد شهر امکان تأمین آن را به تنهایی ندارد.

سعید صفری گفت: کانال سیاه چوب کانالی است که از ارتفاعات کرج عبور کرده و پس از ورود به محمد شهر به ماهدشت می‌رسد. با توجه به مشکلاتی که روباز بودن این کانال ایجاد کرده بود، لوله گذاری و سرپوشیده کردن آن در دستور کار قرار گرفته است. او افزود: با این کار تمام آب‌های سطحی و حتی بخشی از فاضلاب‌های روان معابر را به داخل این کانال هدایت خواهد شد. با توجه به اینکه در زمان بارندگی حجم زیادی آب سطحی از مناطق بالادست کرج وارد کانال سیاه جوب می‌شود، ضرورت اجرای طرح ساماندهی این کانال احساس می‌شود.

این مسئول بیان کرد: کانال سیاه جوب به محمد شهر که می‌رسد به کانالی سنتی و خاکی تبدیل می‌شود که لوله گذاری نشده و در برخی مواقع بیش از ظرفیت واقعی آب را عبور می‌دهد. اگر باران سنگین و یک طغیان آب اتفاق بیفتد آبی که به بخش خاکی کانال سرازیر می‌شود دردسر ساز خواهد شد. شهردار محمد شهر گفت: با توجه به اینکه حجم کل روان آب‌های کرج از کانال سیاه جوب عبور می‌کند ساماندهی این کانال باید در اولویت ستاد بحران و ستاد بازآفرینی شهری قرار بگیرد. در جوار این کانال بافت‌های ناکارآمد زیادی وجود دارد که در صورت وقوع حادثه برای ساکنان خطرساز خواهد شد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =