ایسنا نوشت: سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت: چشم پوشی از منافع حزبی-گروهی-جناحی برای تحقق منافع ملی بازی برد-برد برای همه مردم کشور است.

حسین نورانی‌نژاد در ارتباط با ضرورت پرهیز از پرداختن به منافع حزبی-جناحی به جای توجه به منافع ملی اظهار کرد: ما در حزب اتحاد ملت بر سر یک اصل اصولی توافق کردیم؛ استراتژی ما این بوده که ترجیح اول ما منافع ملی‌است سپس منافع اصلاحات و پس از این دو منافع اعضاء.

وی ادامه داد: این بدان معنا نیست که بین این موضوع‌ها تضاد می بینیم ،‌گاهی این‌ها در امتداد یک‌دیگر هستند. موضوع این است که منافع اصلاح‌طلبان را بعد از منافعی که برای کل مردم وجود دارد می بینیم ، اولویت در این موضوع ها اهمیت دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ممکن است در جایی اصلاح‌طلب را در جایگاهی نگذاریم علی رغم توانمندی‌اش اما این کار باعث تقویت منافع ملی شود؛ یا در جایی از سودی برای حفظ همبستگی ملی از سودی صرف نظر کنیم.

وی افزود: ما بر اساس رویکردهای اعتقادی و ملی همواره به منافع ملی بیش‌از منافع‌ حزبی توجه کردیم؛ این کار هم خیلی عجیب نیست از اصول اصلاح‌طلب است که بر مدارا و اهمیت منافع ملی به جای منفعت جزبی-گروهی تاکید می کند.

نورانی‌نژاد ادامه داد: اگر همه به این موضوع‌ قائل باشند و به آن جامه عمل بپوشانند سودی به دست می آید که به نفع همه جناح‌ها، احزاب و مردم کشور می شود. در واقع بازی برد بردی است برنده‌اش همگان خواهند بود.

وی با اشاره به روند تکامل جریان اصلاحات طی سالیان گذشته گفت: اگر امروز اصلاح طلبی در جایی مسئولیتی دارد، آن مسئولیت امانتی است که با خون دل به او رسیده است و نباید با این موضوعات به عنوان مسائل شخصی نگاه کرد. تبار اصلاحات به یک صد و خرده ای سال مشروطه خواهی باز می گردد. برای مسئولی که از طریق این راه مسئولیتی گرفته است باید امانت دار باشد و اصلا نباید شخصی با آن برخورد کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    3 0
    اصلاح طلبان با خون دل به مسئولیت رسیده اند تا خون به دل مردم کنند.