جمعیت هلال احمر؛ سفیر صلح و دوستی و فرشته نجات مصدومین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : تلاش برای تسکین آلام مردم، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملتها رسالت جمعیت هلال احمر در جامعه بشری است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام و المسلسمن سید محمد علی آل هاشم در دیدار اعضای جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری و اساسی جمعیت هلال احمر، عمل به جای حرف است، گفت: جمعیت هلال احمر، سازمانی است ارزشی و انسانی که برای حفظِ حُرمت و کرامت انسانی فارغ از مرزبندیهای سیاسی و جغرافیایی، در مواقع حادثه و بروز بحران خدمات رسانی می کند.

امام جمعه تبریز افزود : عملیات امدادرسانی و نجات به عنوان اولین اولویت جمعیت هلال احمر در سطح بین المللی است و در کنار آن آموزش نیرو و آشنا ساختن آنها در تمامی لایه های اجتماع امری ضروری به حساب می آید.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم هلال احمر را نماد صلح، نوع دوستی و همزیستی مسالمت آمیز دانست و تصریح کرد : این نیروی خیر و مردمی الگوی ارزشمند در عرصه بین المللی است که به هر ایده و عقیده ای حقِ حیات قائل است.
وی اظهار داشت: اعضای این جمعیت بابه خطرانداختن جان و هستی خود، برای نجات انسان در هر نقطه ای از جغرافیای جهان تلاش می کنند و در جهت بهبود اوضاع جسمانی و روحی آسیب دیدگان از هر طبقه و گروهی اهتمام دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حقوق بشر از جمله بنیادی ترین مسئله مطرح جامعه انسانی است خاطرنشان کرد:احترام به حقوق همه انسانها و پایبندی به رعایت اصول انسانی در زمره مأموریتهای صلیب سرخ جهانی و جمعیت هلال احمر قرار دارد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر تربیت امدادگران جوان و آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در جامعه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر،اعضای جامعه را در مقابل رخدادها مصونیّت بخشیده و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم آورند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به مهمترین وظایف این جمعیت گفت : ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی، ارائه کمکهای اولیه در حوادث غیرمترقبه، ارسال کمک و اعزام عوامل امدادی و درمانی به سایر کشورها، کمک به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی و تلاش در جهت دفاع از ارزشهای انسانی و رشد فرهنگی افراد جامعه از جمله موضوعاتی است که اعضای این جمعیت در راستای آن تلاشی شبانه روز دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد :هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بکارگیری نیروهای متعهد و تربیت انسانهای فداکار و ایثارگر می کوشد که سفیر صلح و دوستی و فرشته نجات مصدومین و گرفتارانی باشد که در شرایط دشوار و ناگوار زندگی در چنگال حوادث گرفتار می شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =