استاندار کردستان از پیوستن کردستان به حلقه فولاد کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، بهمن مرادنیا در جلسه شورای اداری بیجار که در محل سینما آزادی برگزار شد عنوان کرد: در انتخاب فرماندار هیچ پارامتری جز توانمندی وکارامدی در نظر گرفته نشده است وملاک این انتصاب توسعه دیارگروس است.

مرادنیا درباره زنجیره فولاد اظهار داشت: کلاف سردرگم فولاد را نظم داده ومطالعات اولیه انجام شده و به این نتیجه رسیدیم که دو مجموعه مستقل در شهرهای بیجار وقروه اجرایی شود.

وی ادامه داد: تفاهم نامه فولاد پانزده روز پیش به امضا رسید و وبزرگترین سرمایه گذاری با سرمایه بالغ بر یک میلیارد دلار در استان کردستان رقم خورد.

وی عنوان کرد: پروژه آهن اسفنجی در دو شهرستان بیجار وقروه بعد از ماه مبارک رمضان با حضور وزیر صنعت معدن وتجارت کلنگ زنی خواهدشد.

استاندار کردستان اظهار داشت: توافق نهایی برای پیوستن استان کردستان به حلقه فولاد با سرمایه گداری بالغ بر ۲/۲میلیارد دلار صورت گرفته اما مکان این زنجیره تاکنون مشخص نشده است.

مرادنیا در ادامه افزود: از محل سد سیازاغ، آب شرب نود روستا در شهرستان دیواندره و بیجار تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: برای انتقال اب از سد سیازاغ اعتباری بالغ ب یکصد وچهل میلیارد تومان نیاز است که با بانک های ملی وصادات برای سرمایه گذاری مذاکره شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: خوشبختانه برای راه آهن نیز اعتبار تخصیص یافته است واین مهم دارای ردیف اعتباری می باشد که باید با جدیت پیگیری گردد.

وی در پایان عنوان کرد: ساخت فیلم امیرنظام گروسی به کارگردانی آقای لطیفی نیز در دست اقدام است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =