بیزینس اینسایدر خبر داده است که مایکروسافت در حال گفت‌وگو برای خرید گیت هاب / Github است.

 

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی گیت هاب (بزرگ‌ترین پلتفرم تعامل نرم‌افزاری جهان) که سرویس و خدمات هاستینگ مبتنی بر وب ارائه می‌دهد، توسط برنامه‌نویسان در سراسر جهان استفاده می‌شود. {لینک}

اوت گذشته مؤسس و مدیر اجرایی گیت هاب، Chris Wanstrath اهل اوهایو، از سمت مدیریت اجرایی کنار رفت و مدیریت Sridhar Ramaswamy به‌عنوان گزینه جدی مطرح‌شده است، هرچند کریس در سِمَتِ مدیریت ارشد در هیئت‌مدیره باقی‌مانده است.

کریس همراه «تام پریستون ورنر» پلتفرم گیت هاب را در سال 2008 راه‌اندازی کردند و در سال 2015 با دریافت 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری، میزان ارزش کمپانی فراتر از 2 میلیارد دلار رفت.

گفته می‌شود مایکروسافت چند سالی است به دنبال خرید گیت هاب بوده و اخیراً نیز مذاکراتی جدی در این زمینه انجام داده است اما رقمی که مالکان گیت هاب خواسته‌اند بسیار بیشتر از رقم پیشنهادی مایکروسافت بوده و به همین خاطر معامله صورت نگرفته است.

 بر اساس آمار، بیش از 24 میلیون نفر که اغلب برنامه‌نویس هستند از گیت هاب استفاده کرده و 80 میلیون سور کد برنامه‌نویسی در زبان‌های مختلفی مانند پایتون، جاوا اسکریپت، سی پلاس پلاس و ... روی گیت هاب میزبانی می‌شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =