۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

ایرنا نوشت: رییس کل دادگستری استان کرمان از شناسایی و کشف 13 انبار کالای احتکار شده خبر داد و گفت:در بازرسی از این انبارها بالغ بر هفتهزار و 800 قلم کالا کشف شده است.

یدالله موحد افزود: بخش عمده کالای کشف شده که از هفته گذشته تاکنون انجام گرفته مربوط به لوازم خانگی و اقلام خوراکی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اراده دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی جدی و قاطع است، عنوان کرد: برخوردهای انجام شده با انبارهای احتکار کالا در کاهش احتکار نقش موثری داشته اما بازار افتصادی همچنان ملتهب است و امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکلات اقتصادی نیز باشیم.

موحد با اشاره به اینکه هنوز هم شواهد موجود حکایت از این دارد که برخی افراد همچنان به احتکار یا گران‌فروشی مبادرت می ورزند، اعلام کرد: دستگاه قضایی با این تخلفات با سرعت و قاطعیت رسیدگی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی از گزارش ها نیز حاکی از آن است که برخی اشخاص انبارهای خود را تخلیه کرده و کالای خود را در منزل نگهداری می‌کنند که این افراد باید توجه داشته باشند که هیچ جای مطمئنی برای مخفی کردن کالاها وجود ندارد.

موحد عنوان کرد: انصاف نیست افرادی در این شرایط اقتصادی زالو صفتانه خون مردم را بمکند و یا نگاه به جیب مردم داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه در رسیدگی به پرونده های مربوط به احتکار و گران‌فروشی سرعت و قاطعیت در رسیدگی همواره مد نظر قرار دارد، بیان داشت با تمام توان در خدمت مردم خواهیم بود و لازم است که همه ما این جنگ اقتصادی را باور کرده و برای گذر از آن کمک و همکاری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در آذرماه سال 1369 مصوب شده است ، یادآور شد:در این قانون برای اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مجازات هایی از جمله اعدام، شلاق، ضبط اموال و حبس های بلند مدت پیش بینی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =