باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بنابر گزارش‌ها شش نیروگاه هسته‌ای در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی آمریکا مستقیما در مسیر توفان سهمگین فلورانس قرار دارند.

 به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، شش نیروگاه هسته‌ای در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی آمریکا در مسیر توفان سهمگین فلورانس قرار دارند.

مقامات فدرال آمریکا ابراز اطمینان کردند وضعیت شش نیروگاه هسته‌ای این کشور که در مسیر توفان فلورانس قرار دارند، ایمن است با این حال کارشناسان زیاد در این باره مطمئن نیستند و هشدار دادند سیل و باران‌های شدید ناشی از این توفان می‌تواند استحکامات این نیروگاه‌ها را از بین ببرد.

بنابر اعلام مری کاترین گرین، سخنگوی شرکت دوک انرژی، شش نیروگاه هسته‌ای در کارولینای شمالی و جنوبی مستقیما در مسیر توفان فلورانس قرار دارند. سخنگوی شرکت دوک انرژی اعلام کرد نیروگاه هسته‌ای برونسویک دوک و نیروگاه هسته‌ای شارون هریس در رالی، هر دو در کارولینای شمالی، در نزدیکترین نقطه‌ای قرار دارند که براساس پیش بینی‌ها توفان فلورانس در آنجا رخ می‌دهد. شرکت انرژی دوک مالکیت هر شش نیروگاه را در اختیار دارد.

وقوع توفان جبی در ژاپن

سازمان مدیریت بحران فدرال اعلام کرد در حال حاضر نگرانی درباره نیروگاه‌های هسته‌ای در مسیر توفان فلورانس نداریم. با این حال کارشناسان به شدت نگران هستند که این نیروگاه‌ها نتوانند در مقابل این توفان دوام بیاورند. زیرا اطلاعاتی درباره میزان آمادگی این نیروگاه‌ها در دسترس عموم نیست. در سال 2012 شرکت انرژی دوک در گزارشی اعلام کرد صدها مورد از موانع طراحی شده در مقابل سیل در این نیروگاه مفقود یا تخریب شده‌اند. همچنین گزارش سال 2015 شرکت انرژی دوک درباره وضعیت ایمنی این نیروگاه‌ها منتشر نشد.

پس از زلزله سال 2011 در ژاپن و به دنبال آن وقوع سونامی، این مسئله به یک نگرانی بزرگ برای نیروگاه‌های هسته‌ای تبدیل شده است. سونامی سال 2011 ژاپن یکی از بدترین بلایای هسته‌ای پس از فاجعه چرنوبیل در سال 1986 بود. سه راکتور هسته‌ای نیروگاه‌ هسته‌ای فوکوشیما داییچی بر اثر سونامی مذاب شدند و مقادیر فراوانی مواد خطرناک رادیواکتیو به مناطق اطراف انتشار یافت. پس از فاجعه سونامی سال 2011 در ژاپن کمیته مقررات هسته‌ای الزامات خود برای نیروگاه‌های هسته‌ای را درخصوص بلایای طبیعی را به روز رسانی کرد.

توفان سهمگین فلورانس با سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت و همراه با بارش‌های سنگین در حال نزدیک شدن به سواحل شرقی آمریکاست و می‌تواند خسارات فراوانی به مناطق مسکونی بیش از ۵/۴ میلیون نفر وارد کند. در پی هشدار مقامات ایالتی، بسیاری از مردم در حال فرار از مناطق شرقی آمریکا هستند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =