تسنیم نوشت: نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه بسته حمایتی دولت ربطی به موضوع ترمیم دستمزد کارگران ندارد ،گفت:بعد از استیضاح ربیعی هیچ کس نیست که صدای کارگران را بشنود.


علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار  درباره اینکه آیا وزارت کار برای برگزاری جلسه شورای عالی کار دعوت کرده است یا خیر؟ گفت: روز گذشته نماینده شورای عالی کار خواستار برگزاری هر چه سریع تر نشست ترمیم دستمزد شدند و هنوز منتظر برگزاری جلسه هستیم.

علی خدایی

 

وی ادامه داد: بسته حمایتی دولتی ربطی به کارگران ندارد،بنابر این خواستاربرگزاری جلسه برای جبران کاهش قدرت خرید کارگران هستیم.در حال حاضر مطابق مصوبه شورای عالی کار، همچنان منتظر تشکیل کارگروه مزد هستیم.

خدایی با تاکید بر اینکه مصوبه جلسه قبلی شورای عالی کار «ارائه راهکارهای ترمیم مزد» بوده است، افزود: آیین‌نامه ماده 167 قانون کار به صراحت اعلام می‌دارد که تصمیمات شورای عالی کار، فقط به صورت سه‌جانبه در شورای عالی کار اتخاذ می‌شود و هیچ مقامی نمی‌تواند در موضوعات سه‌جانبه، به تنهایی تصمیم گیری کند یا موضوعی را منتفی بداند؛ لذا در رابطه با مزد نیز منتظر برگزاری جلسات سه‌جانبه و تصمیم‌گیری اساسی هستیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کارافزود: وزارت کار به وظایف خود در حوزه روابط کار عمل نمی کند. از زمانی که این موضوع را مطرح کردیم تنها یک جلسه شورای عالی کار مطرح شده است . بعد از استیضاح علی ربیعی، جلسات شورای عالی کار به حالت تعطیلی درآمده است و تنها یک جلسه کمیته مزد برگزار شد و نتیجه ملموسی که منجر به تصمیم اجرایی شده باشد نداشته است. در کمیته مزد اظهارات تصمیم سازی بیان می شود نه تصمیم گیری.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    1 0
    سلام چرادراداره کار فکری به حال کارگران کشاورزی نمیکند که از هیچ حقوق ومزایایی نه از طرف دولت نه از طرف کارفرما برخوردار هستند