باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک تعمیرکار نیروی هوایی بلژیک بر اثر اشتباه خود در هنگام تعمیر هواپیما، یک جنگنده اف شانزده را منهدم کرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، یک تعمیرکار نیروی هوایی بلژیک بر اثر اشتباه خود در هنگام تعمیر هواپیما، یک جنگنده اف شانزده را منهدم کرد.

رسانه های بلژیک امروز جمعه به نقل از منابع ناشناس اعلام کردند این مکانیک در هنگام تعمیرات یک هواپیمای نظامی در پایگاهی واقع در جنوب این کشور به اشتباه ماشه تیربار هواپیما را فشار داد و جنگنده دیگری را که در تیررس قرار داشت، نابود کرد.

جنگنده اف‌ــ۱۶ بلژیک خاکستر شد

مقامات بلژیک تحقیقاتی را در رابطه با این حادثه که روز پنجشنبه اتفاق افتاد، شروع کردند. فرمانده پایگاه هوایی فلورنس در گفتگو با شبکه تلویزیونی آر.تی.بی.اف گفت تحقیقات با هدف بررسی اینکه آیا این حادثه بر اثر اشتباه عمدی رخ داده است یا خیر، ادامه خواهد یافت.

سرهنگ دیدیه پولوم از مقامات نیروی هوایی بلژیک گفت: «حتی قابل تصور نیست که این حادثه می توانست به چه فاجعه ای بینجامد.»

جنگنده های اف شانزده نیروی هوایی بلژیک مسئول گشت زنی در بخشی از دریای بالتیک هستند که یکی از جبهه های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو با روسیه است. نیروی هوایی بلژیک در بیانیه ای اعلام کرد بر اثر این حادثه یک هواپیمای چندین میلیون دلاری دیگر ساخت آمریکا نیز آسیب دید و دو تعمیرکار دیگر نیروی هوایی بلژیک نیز به خاطر آسیب وارده به شنوایی آنها تحت درمان قرار گرفتند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =