۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷

ایسنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که یکی از ژنرال‌های ارتش این کشور در حمله قندهار مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان این حمله در قندهار که توسط طالبان رخ داد، ژنرال جفری اسمایلی از ارتش آمریکا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است. در این حمله همچنین دو تن از رهبران افغان کشته شدند. یکی از آنها ژنرال عبدالرزاق، رئیس پلیس قدرتمند قندهار و دیگری عبدالمومن، رئیس سازمان اطلاعات این ولایت بود.

 

پنتاگون

خشونت پیش از برگزاری انتخابات و در جریان آن در افغانستان شدت یافته است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که این ژنرال آمریکایی در زمان حضور در ساختمان ولایتی قندهار مورد اصابت گلوله قرار گرفت. پیشتر گفته شده بود دو آمریکایی در این حمله زخمی شده‌اند که یکی پیمانکار نظامی بوده و دیگری نظامی.

این ژنرال آمریکایی در تابستان سال جاری میلادی برای آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی و پلیس قندهار در این ولایت به خدمت گمارده شد.


طالبان یک کنفرانس امنیتی با حضور اسکات میلر، فرماندهی ارشد آمریکا در افغانستان را هدف قرار داده بود که البته وی جان سالم به در برد. او به شبکه تلویزیونی افغانستان گفت:‌ نمی‌توانم بگویم هدف از این حمله من بودم. ما به حمایت خود ادامه می دهیم. پیام من به مردم افغانستان این است؛ شما باید به نیروهای امنیتی خود افتخار کنید و با وجود تمامی این رخدادها در انتخابات شرکت کنید.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =